بحران جدی در سری آ؛ باشگاه‌ها نمی‌توانند دستمزد بازیکنان را پرداخت کنند

بحران جدی در سری آ؛ باشگاه‌ها نمی‌توانند دستمزد بازیکنان را پرداخت کنند

خبرگزاری فوتبالی – طبق خبری که سایت فوتبال ایتالیا منتشر کرده باشگاه‌های ایتالیایی نمی توانند دستمزد بازیکنان را پرداخت کنند و سری آ در صورت ادامه پیدا کردن بحران دچار فروپاشی خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، رئيس سری آ ایتالیا، پائولو دال پینو هفته پیش در گفت و گویی اعلام کرده بود: بسیار نگران هستیم. در نزدیکی فروپاشی (ورشکستی) هستیم. سلامتی در اولویت است اما  انجام کار صحیح، برنامه‌ریزی در میان مدت و بلند مدت و تفکر درباره عواقبت استخدام و اشتغال هم اهمیت دارد. عوارض جانبی اقدامات اخیر بسیاری از بخش ها را تحت تاثیر قرار داده که بخش‌های ما هم در آن قرار دارد زیرا ۶۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۲۰ از دست داده‌ایم. از دولت انتظار توجه و حساسیت داریم. نخست وزیر به ما به صورت شفاف گفته بخش‌هایی که مورد تعطیلی اجباری قرار دارند از کمک اقتصادی برخوردار خواهند شد و ما هم برای صنعت‌مان چنین انتظاری داریم.

رسانه کوریره در همین راستا اعلام کرده ۱۵ باشگاه از ۲۰ باشگاه سری آ در پرداخت دستمزد بازیکنان در ماه نوامبر دچار مشکل هستند. بسیاری از آن باشگاه‌ها هنوز دستمزدهای ماه‌ ژوئن را هم پراخت نکرده‌اند و تا ماه نوامبر وقت داشته‌اند.

فدراسیون فوتبال ایتالیا از دولت در این رابطه کمک خواسته. اولین درخواست آن‌ها عقب انداختن مهلت پرداختن دستمزدهای لیگ امسال است که باید بین باشگاه ها و بازیکنان در این آن توافق صورت گیرد. دومین مسئله هم پرداخت مالیات است و باشگاه انتظار دارند برای امسال پرداخت نشود.

1101