مهاجمی که 88 تا از گلهایش را با دریبل‌ زدن دروازه‌بان‌ها به ثمر رساند

مهاجمی که 88 تا از گلهایش را با دریبل‌ زدن دروازه‌بان‌ها به ثمر رساند

خبرگزاری فوتبالی - رونالدو اسطوره فوتبال برزیل 88 تا از گلهای دوران فوتبالش را در حالی به ثمر رساند که باعث شده بود تا دروازه بان حریف روی زمین بیافتد و توانست او را دریبل بزند.

به گزارش فوتبالی، رونالدو نازاریو در 616 بازی در سطح ملی و باشگاهی مجموعا 414 گل به ثمر رساند. یکی از تخصص های وی جا گذاشتن دروازه بان حریف بود و به همین خاطر آمار شگفت انگیزی را به ثمر رساند. او 88 تا از گلهایش یعنی 21 درصد را در حالی به ثمر رساند که دروازه بان حریف را دریبل زده بود و توانست دروازه خالی را باز کند. بی تردید این آمار برای یکی از بهترین مهاجمان تاریخ یک شاهکار به نظر می رسد. رونالدو که در دوران فوتبالش برای اینتر، رئال مادرید، میلان و بارسلونا بازی کرده دو قهرمانی جام جهانی با برزیل کسب کرده است.  تکنیک بالایش باعث می شد تا دروازه بان های حریف وقتی مقابلش قرار می گیرند، استرس داشته باشند. رونالدو تا سن 20 سالگی مجموعا 200 گل در سطح باشگاهی و ملی به ثمر رسانده بود و دو بار رکورد نقل و انتقالات را شکسته بود هر چند که مصدومیت ها مسیر فوتبالش را کند کردند. 

ژوزه مورینیو مربی فعلی تاتنهام زمانی در مورد رونالدو گفته بود:"کریستیانو و مسی دوران فوتبال طولانی تری داشتند و 15 سال در بالاترین سطح ماندند. اما اگر فقط بخواهیم در مورد استعداد صحبت کنیم، هیچ کس از رونالدو نازاریو بالاتر نیست. وقتی که در بارسلونا با بابی رابسون بود، فهیمدم که بهترین بازیکنی است که درون زمین دیده ام. مصدومیت ها دوران فوتبالش را کشتند. دوران فوتبالش می توانست بی نظیرتر باشد اما استعدادش به عنوان یک پسربچه 19 ساله بی نظیر بود. "

4125