گزارش ویژه/ در اردوی تیم بانوان وچان کردستان چه خبر است؟/ جدایی به خاطر بازوبند کاپیتانی

گزارش ویژه/ در اردوی تیم بانوان وچان کردستان چه خبر است؟/ جدایی به خاطر بازوبند کاپیتانی

خبرگزاری فوتبالی- باشگاه فوتبال وچان کردستان یکی از نمایندگان شایسته و موفق چند سال اخیر فوتبال بانوان است که در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارد.

به گزارش فوتبالی، این تیم همواره بزرگان و استعداد های ناب فوتبال کشور را به خدمت داشته و رقیب سرسختی برای رقبای خود بوده تا از زمان حضور خود در لیگ برتر، کسی قادر به پیش بینی قهرمان رقابت های لیگ پیش از شروع بازی ها نباشد.

وچان کردستان فصل گذشته با سرمربی خوش نام خود، سمیه شهبازی، به مقام نائب قهرمانی رسید و عزم خود را برای قهرمانی در فصل آینده جزم کرد. اما برخلاف آرامش و سکوتی که صرف تمرین و قهرمانی می شد، این تیم در آستانه شروع لیگ درگیر حواشی بسیاری شد. اولین حاشیه جدایی سمیه شهبازی از سرمربیگری این تیم بود که وی این اقدام را کاملاً شخصی دانست و تمرکز بر کار آکادمی و مشغله بالا را دلیل اصلی انصراف از همراهی تیم وچان در لیگ سیزدهم اعلام کرد. شنیده هایی هم مبنی بر دریافت دعوت نامه ای از برزیل برای او به گوش رسید که با آرام تر شدن اوضاع کرونا، او به این کشور سفر خواهد کرد. 

بجای سرمربی جدا شده هم فاطمه صادقی، کاپیتان و بازیکن سابق همین تیم به سمت سرمربیگری انتخاب شد. پس از این خبر باشگاه شروع به جذب بازیکنان تاپ لیگ مثل زهرا قنبری کرد.کاپیتان حال حاضر تیم ملی و بهترین بازیکن چند دوره اخیر لیگ برتر در ابتدای فصل نقل و انتقالات برای رقبا خط و نشان کشید و با یک قرارداد جنجالی به جمع کردستانی ها پیوست. نقل و انتقالی که رکورد سقف قرارداد در لیگ برتر بانوان را به یک باره با رشد چند صد میلیونی جابجا کرد. شنیده ها حاکی از آن است که سران باشگاه وچان مبلغ قرارداد قنبری را 300 میلیون تومان بعلاوه 100 میلیون تومان آپشن برای رهن خانه در سنندج در نظر گرفته اند که در مقایسه با سقف قرارداد های انگشت شمار 100 و 150 میلیون تومانی فصول قبل بی سابقه است. پس از این قرارداد پر حرف و حدیث، درخواست بازوبند کاپیتانی از جانب قنبری، مته به خشخاش حاشیه ها گذاشت تا دیگر بازیکنان وچان آتش شان تند تر از قبل شود و نسبت به غریب نوازی مدیران باشگاه برای مهمان نیامده اعتراض کنند که مگر ما چه فرقی با قنبری و امثال قنبری داریم؟

وقتی اعتراض ها بالا گرفت

این اعتراضات ابتدا درون باشگاهی بود و خبر آن کم و بیش به بیرون باشگاه و میان رسانه های محلی کردستان درز کرد و پس از ادامه دار شدن آن و خبر قرارداد 300 میلیونی باشگاه وچان با اسماعیل زنگی نژاد، بازیکن سابق پرسپولیس تهران که البته چندان بازیکن معروفی هم در دوران بازی اش نبوده، به عنوان عضو کادر فنی موجب خبر ناگهانی فسخ قرارداد زهرا خواجوی، گلر ملی پوش و رکوردار کلیین شیت تاریخ لیگ برتر، با وچان شد.

خواجوی در پاسخ به سوال خبرنگاران عدم آرامش روانی و سلب آسایشش در تیم را بهانه کرد و گفت اوضاع آنگونه که می خواسته پیش نرفته و برای او آرامش از همه چیز مهم تر است. پس از خبر جدایی خواجوی، پس لرزه های این تصمیم سخت همچنان ادامه داشت و سرشین کمانگر، کاپیتان متعصب باشگاه وچان، مرضیه نیکخواه و مونا حمودی که از بازیکنان کلیدی تیم وچان محسوب می شدند قرارداد خود را با این تیم فسخ کردند و در لیست خروجی های زودهنگام قطار فوتبال کردستان قرار گرفتند.

حال باید دید و نظاره گر بود که ریخت و پاش های باشگاه وچان تا کجا ادامه خواهد داشت. در جدید ترین خبر از این باشگاه عقد قرارداد با گلنوش خورشیدی، نخستین بانوی لژیونر تاریخ فوتبال ایران در لیگ ترکیه است که به دلیل داشتن بیماری کرونا و تعویق برگزاری این لیگ، به شکل قرضی به وچان پیوسته است و معلوم نیست که آیا او هم مطالبه چند صد میلیونی و بازوبند داشته باشد یا نه.

کسی چه می داند؛ شاید بازیکن های جدیدی که به بازار می آیند همچون هفته قبل، کهنه کار ها را دل آزار کنند و باز هم خبر فسخ قرارداد از کردستان به گوش برسد! قرارداد هایی که یکی پس از دیگری در فضای مجازی منتشر می شود و حاشیه های پیرامون تیم را بیشتر می کند و مسئولین باشگاه به جای پاسخگویی و رفع ابهامات نهایتا با انتشار بیانیه های کوتاه در صفحات مجازی واکنش نشان می دهند. فعلا همه منتظر جدیدترین بیانیه باشگاه وچان کردستان هستند.

7655