همتی: از کیفیت لیگ جمهوری آذربایجان غافلگیر شدم

همتی: از کیفیت لیگ جمهوری آذربایجان غافلگیر شدم

خبرگزاری فوتبالی- بازیکن ایرانی تیم سومقاییت جمهوری آذربایجان گفت: از کیفیت لیگ آذربایجان غافلگیر شدم چرا که شرایط همه چیز با استانداردهای روز دنیا تطبیق داده شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، آدام همتی بازیکن سابق پرسپولیس امسال به جمع لژیونرهای فوتبال ایران اضافه شد و به تیم سومقاییت آذربایجان پیوست. تیمی که در حال حاضر صدرنشین لیگ این کشور است.

البته او تنها ایرانی تیمش نیست بلکه علی قربانی مهاجم اسبق استقلال و سپاهان هم تیمی او در سومقاییت است. 

با این حال با آدام همتی در مورد شرایطش در لیگ آذربایجان، پست بازی‌اش و... صحبت‌هایی انجام شد که در زیر می‌خوانید:

آدام چه شد که یکباره سر از لیگ آذربایجان درآوردی؟

مهدی شریفی دوست خوب و همبازی من در پرسپولیس بود و زمانی که او به لیگ آذربایجان آمد خیلی از شرایط راضی بود. پس از این هم که پیشنهاد سومقاییت را دریافت کردم با شریفی مشورت و این تیم را انتخاب کردم و از این انتخاب هم خوشحالم.

سطح لیگ آذربایجان چگونه است؟

از شرایط خیلی راضی هستم. کیفیت فوتبال اینجا خیلی بالا است و امکانات تیم‌ها هم در سطح استاندارد بین المللی است. واقعا از انتخابی که کردم خیلی خوشحال هستم. از فوتبال آذربایجان غافلگیر شدم.

شرایط خودت چگونه است؟

ارتباط خوبی با هم تیمی ها و مربیانم دارم و خوشحالم که مربی هم به من اعتقاد دارد و در بیشتر مسابقات در ترکیب اصلی تیمم به میدان می روم. البته مربی از من در پست دفاع راست بازی می‌گیرد.

در فوتبال ایران به عنوان یک بازیکن هجومی شناخته شدی. بازی در خط دفاعی روی عملکرد تو تاثیرگذار نیست؟

درست است که پست اصلی من هافبک نفوذی است و در پست وینگر راست و چپ هم به میدان می‌رفتم اما مربی صلاح دید که من در این پست بازی کنم. خدا را شکر که خیلی زود هم توانستم خودم را با بازی در این پست هماهنگ کنم و مربی هم از عملکردم رضایت دارد.

شرایط تیمت چطور است؟

در حال حاضر در صدر جدول لیگ هستیم و از نظر فنی و روحی و روانی در سطح خوبی قرار داریم. امیدوارم بتوانیم در همین سطح پیش برویم و موفقیت‌هایمان ادامه دار باشد.

لیگ آذربایجان هم به جذب بازیکنان با سابقه روی آورده است. این موضوع در سطح لیگ تاثیر داشته است؟

خیلی از بازیکنان شاغل در آذربایجان سابقه بازی در لیگ‌های معتبر اروپا را دارند. سال گذشته مایکل اسین هافبک با سابقه حضور در چلسی در آذربایجان بازی می‌کرد. آسمیر بگوویچ دروازه بان سابق میلان و چلسی در آذربایجان بازی می‌کرد. همین موضوع موجب شد تا کیفیت لیگ خیلی بالا برود.

آیا می‌توان سبک فوتبال آذربایجان را با لیگ دیگری مقایسه کرد؟

فوتبال آذربایجان به سرعت در حال پیشرفت است و به زودی لیگ آذربایجان می‌تواند خودش را به استاندارد بین الملل فوتبال اروپا نزدیک کند. چرا که فلسفه فوتبال اروپایی در فوتبال آذربایجان در حال اجرا است.

دعوت علی قربانی به تیم ملی آذربایجان موجب شده تا ایرانی‌ها به تیم ملی آذربایجان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند. تو هم به دعوت تیم ملی آذربایجان امید داری؟

چندین بازیکن تیم ملی برای سومقاییت بازی می‌کنند. برای علی قربانی هم خوشحال هستم که توانست اتفاق خوبی را رقم بزند. من پاسپورت کانادا و ایران را دارم و به همین خاطر نمی‌توانم برای تیم ملی آذربایجان بازی کنم.

به عنوان سوال پایانی. ۲ سال پیش که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، تو یکی از بازیکنان اصلی این تیم در راه رسیدن به فینال بودی. حالا بار دیگر این تیم توانسته به فینال برسد. نظر تو در این باره چیست؟

پرسپولیس بهترین تیم ایران و حتی می‌توانم بگویم که آسیا است چرا که در چند سال اخیر همیشه در لیگ قهرمانان مدعی بوده است. این افتخار بزرگ را به تمام هواداران و کادر فنی این تیم تبریک می‌گویم. من پیش از اینکه بازیکن پرسپولیس باشم، هواداران این تیم بودم و الان هم که در این تیم حضور ندارم، به عنوان یک هوادار همیشه از موفقیت‌های آن خوشحال می‌شوم.

7474