قوانین قرنطینه جدید برای کشور فرانسه؛ لیگ برگزار می‌شود جام حذفی نه!

قوانین قرنطینه جدید برای کشور فرانسه؛ لیگ برگزار می‌شود جام حذفی نه!

خبرگزاری فوتبالی – فوتبال در فرانسه به حالت نیمه تعطیل درآمد. رقابت‌های حرفه‌ای ادامه می‌یابد اما برخی مسابقات به حالت تعلیق در خواهد آمد.

به گزارش فوتبالی، ویروس کرونا باز هم اوج گرفته و در بسیاری از کشورهای دنیا قربانی می‌گیرد. فرانسه هم یکی از این کشورهای قربانی است. امانوئل ماکرون روز گذشته قوانین جدید قرنطینه را برای مردم وضع کرد و این قوانین به ورزش‌ها هم مربوط است اما لیگ ۱ فرانسه ادامه پیدا خواهد کرد.

فرانسه در هفته‌ای که گذشت بیش از ۲۵۰ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا داشته که این مسئله باعث نگرانی همه شده است و به این ترتیب قرار شد تمام مراکز تجاری و غیر ضروری بسته شود.

برخلاف فصل بهار که به سرعت لیگ فرانسه تعطیل شد اما حالا مشخص شد فوتبال حرفه‌ای در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت و لیگ ۱ و لیگ ۲ این کشور پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده: هفته آینده از نظر اقتصادی و از نظر انسانی بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل می‌خواهم تایید کنم که ورزش حرفه‌ای می‌تواند ادامه یابد. ورزشکاران حرفه ای می‌توانند تمرین کنند و به رقابت بپردازند. سفرهای حرفه‌ای هم برای آن‌ها تایید خواهد شد.

اتحادیه فرانسه در این زمینه اعلام کرده فوتبال‌های دسته سوم، فوتبال بانوان و فوتسال هم پشت درهای بسته برگزار خواهد شد اما فوتبال‌های پایین‌تر از این سطح مانند رده جوانان به تعویق می‌افتد. دور ششم و هفتم جام حذفی فرانسه (این مرحله با تیم‌های سطح پایین برگزار می‌شود) هم به تعویق خواهد افتاد و تیم‌های لیگ ۲ هم که قرار بود از دور هشتم وارد مسابقات شوند، بازی‌هایشان به دسامبر موکول شد.

1101