جنگ علنی بارسلونا با یوفا؛ حمایت از سوپرلیگ اروپا

جنگ علنی بارسلونا با یوفا؛ حمایت از سوپرلیگ اروپا

خبرگزاری فوتبالی - جوزپ ماریا بارتومئو مدیر بارسلونا در میانه سخنرانی در مورد استعفای خود اعلام کرد که هیئت مدیره بارسلونا در آخرین جلسه خود از حضور در سوپرلیگ اروپا حمایت کرده است، تورنمنتی که یوفا به شدت با آن مخالف است.

به گزارش فوتبالی، سوپرلیگ اروپا تورنمنتی است که برخی باشگاه های اروپایی بدون موافقت یوفا در نظر دارند که آن را جایگزین لیگ قهرمانان اروپا کنند. در این تورنمنت فقط تیم های بزرگ اروپا حضور خواهند داشت که به صورت لیگ در آن بازی می کنند. بارتومئو پس از اعلام حضور در سوپرلیگ اروپا در این باره گفت:" تصمیم برای حضور در یک تورنمنت باید در جلسه بعدی اعضای رسمی تصویب شود. با افتخار باید بگوییم که ما ارزشمندترین باشگاه دنیا هستیم. بالاتر از باشگاه های بزرگ و دولتی توانستیم این کار را انجام بدهیم."

بارتومئو از سویی اعلام کرد که بارسلونا در جام جهانی باشگاه های 24 تیمی هم حضور خواهد داشت. تورنمنتی که فیفا آن را پیشنهاد داده و قرار است که با حضور 24 تیم شامل هشت  تیم اروپایی برگزار شود. 

خاویر تباس رئیس لالیگا در واکنشی تند به حرفهای مدیر سابق بارسلونا نوشت:" متاسفانه بارتومئو در آخرین روز حضورش اعلام کرد که قرار است در یک تورنمنت خیالی حاضر شوند که این اتفاقی ویران کننده برای بارسلوناست و به معنی نادیده گرفتن صنعت فوتبال است. پایانی ناامیدکننده برای مدیریتی که کارهایی درست و در پایان اشتباهاتی داشت."

سوپرلیگ 18 تیمی با حمایت باشگاه های بزرگ اروپا قرار است که به صورت رفت و برگشتی با حضور تیم های بزرگ از لیگ های بزرگ برگزار شود که تیم های برتر مسابقات با هم مسابقات پلی آف خواهند داد. رئال و بارسا از حامیان تورنمنتی هستند که فیفا با آن موافق است اما یوفا به شدت مخالفش است. این تورنمنت بیش از پنج میلیارد یورو را به باشگاه ها خواهد رساند.

4125