تراکتور در بازار؛ منصوریانی!

تراکتور در بازار؛ منصوریانی!

خبرگزاری فوتبالی- از همان روز انتخاب علیرضا منصوریان برای هدایت تراکتور در لیگ بیستم، می شد چنین سناریویی را برای قهرمان جام حذفی در فصل نقل و انتقالات ترسیم کرد. 

به گزارش فوتبالی، منصوریان پیش از این، هم در نفت و هم در استقلال نشان داده بود، تاکتیک خاصی دارد که چندان به مذاق هواداران خوش نخواهد آمد. منصوریان برای استقلال دست به خریدهایی زد که هنوز هم علامت تعجب و ابهام زیادی دارد؛ امثال میلاد زکی پور، مجتبی حقدوست (بازیکنی که احتمال حضورش در تراکتور هنوز هم هست)، حسن بیت سعید، حسین کنعانی‌زادگان و حتی بختیار رحمانی. او البته خریدهای خوبی مثل کاوه رضایی و رابسون جان واریو هم داشت ولی تعادل و کفه ترازو به نفع آنهایی سنگینی می‌کرد که کیفیت پایین‌تری داشتند. به هر دلیلی که باشد، تراکتور در این بازار، خرید درست و حسابی نکرد که بتوان با جذب امثال دژآگه، حاج صفی، شجاعی، مظاهری، سلیمی، اسدی و حتی خانزاده و انصاری مقایسه کرد. 

* خروجی

    در یک اتفاق عجیب، گروهی از ممتازترین ستاره های فصل قبل تراکتور، تبریز را ترک کردند. رشید مظاهری، ایمان سلیمی، رضا اسدی، ساسان انصاری و حتی محمدرضا آزادی. در میان جداشده های تراکتور، شاید تنها بتوان از کنار نام ابوالفضل رزاق پور به سادگی عبور کرد. مظاهری، بعد از سالها، اقتدار و آرامش را به دروازه تراکتور هدیه کرده بود. رضا اسدی در تراکتور لیگ نوزدهم، یک همه کاره همه فن حریف بود. درباره ایمان سلیمی وقتی بهتر می شود صحبت کرد که تراکتور را در بازیهای بدون او، به یاد بیاوریم. انصاری و آزادی هم جزو بازیکنانی بودند که شاید کمتر گل زدند ولی نگه داشتن‌شان قطعا بهتر از جدایی‌شان بود.

* ورودی

    جز نگاه همیشگی تراکتور به ترکیب ماشین سازی همشهری، تنها سعید واسعی را می توان خریدی در حد نام تراکتور معرفی کرد. امثال محمد مسلمی پور، وفا هخامنش، هادی محمدی و حتی حبیب فرعباسی حتی اگر بازیکنان خوبی باشند (که هستند) هرگز در قامت یک ستاره قرار نمی‌گیرند. تراکتور در تمامی سالهای حضور زنوزی، داعیه خریدهایی در حد بمب و ستاره داشت ولی این ترفند و حربه، در این فصل صورت نگرفت.

* معادله و معامله

    رضا اسدی با نمره 6.97 از جامعه آماری متریکا، تراکتور را به مقصد اتریش ترک کرد. اگر سعید واسعی را جانشین او بدانیم، تراکتور در این معامله ضرر کرد چون نمره بازیکن جدیدش 6.82 و کمتر از اسدی است. ایمان سلیمی از قلب خط دفاع با نمره 6.89 جدا شده و مدافعان خریداری شده چنین نمره ای ندارند؛ هادی محمدی با نمره 6.7 و وفا هخامنش با نمره 6.35. درون دروازه، مظاهری با نمره 6.84 رفته و فرعباسی با نمره 6/6 از مسجدسلیمان راهی تبریز شده است. معدل نمرات بازیکنان خروجی تراکتور در فصل نقل و انتقالات، 6.78 است و معدل بازیکنانی که به عضویت این تیم درآمده‌اند، 6.58. بالاترین نمره را بین ورودی‌های تراکتور، سعید واسعی از متریکا گرفته درحالیکه تراکتور 3 بازیکن با نمره ای بهتر از او را از دست داده: اسدی، سلیمی و مظاهری. 

گزارش از علیرضا خطیبی