جدایی شجاع و یک توفیق اجباری برای پرسپولیس/ سرلک در دفاع میانی

جدایی شجاع و یک توفیق اجباری برای پرسپولیس/ سرلک در دفاع میانی

خبرگزاری فوتبالی- بعد از جدایی مدافع قرمزها و پیوستن وی به الریان قطر اکنون سرمربی قرمزها قصد دارد بازیکن جدیدی را در پست دفاع میانی تست کند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس به پشتوانه خط دفاعی قدرتمند خود طی چهار فصل اخیر توانسته شرایط را برای دستیابی به قهرمانی مهیا سازد و همین مساله عاملی بوده که پوکر قهرمانی به نام آنها ثبت شود.

خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس اما اکنون در آستانه فصل بیستم با چالش بزرگی مواجه شده است؛ جدایی شجاع خلیل زاده به عنوان یکی از ستون های اصلی خط دفاعی و در کنار آن وضعیت تقریبا نامشخص محمد انصاری و البته جدایی محمد نادری و محسن ربیع خواه باعث شده تا در این فصل آنها شرایط سختی را پیش روی خود ببینند.

شجاع خلیل زاده پس از کش و قوس‌های فراوان تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت تا بر خلاف گفته‌های خود نشان دهد چندان هم حاضر نیست از پول بابت حفظ پیراهن پرسپولیس بگذرد. مدافع میانی قرمزها که پس از مدت‌ها به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد راهی الریان قطر شد تا قلب دفاع پرسپولیس تنها دو گزینه باتجربه داشته باشد،محمدحسین کنعانی زادگان و سیدجلال حسینیT دو مدافعی که گرچه آمار خوبی در حفظ استحکام خط دفاعی دارند اما در صورت مصدومیت جایگزین امتحان پس داده‌ای روی نیمکت ندارند، احسان حسینی جوان و کم تجربه نیز دیگر بازیکن حاضر در این پست محسوب می شود که قطعا از نظر کیفی فاصله زیادی با دو نفر دیگر دارد. 

یحیی گل محمدی بعد از جدایی شجاع خلیل زاده که یکی از بازیکنان ثابت خط دفاعی این تیم بود و نقش زیادی در صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت، هنوز نتوانسته در بین بازیکنان این تیم جایگزینی برای او پیدا کند و از سوی دیگر نیز جذب هفت سهمیه لیگ برتری در کنار بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، دست او را برای انتخاب نفر دیگر در این پست بسته است.

پرسپولیس که در زمان برانکو ایوانکوویچ تا به امروز همواره مدافعان خوبی در اختیار داشته در حال حاضر این شرایط کاملا تغییر کرده است و میشه گفت نقطه قوت پرسپولیس تا حدودی با رفتن شجاع خلیل زاده دچار ضعف شده است.

در بازی روز گذشته پرسپولیس مقابل تیم دسته اولی ملوان، در نیمه این دیدار یحیی گل محمدی دست به تغییر جالب توجهی زد و میلاد سرلک را در پست دفاع میانی در کنار محمدحسین کنعانی زادگان مورد آزمایش قرار داد اتفاقی که معمولا انتظار می رود و بسیاری از هافبک دفاعی ها در تیم ها و حتی پرسپولیس به عنوان مدافع میانی نیز بکار گرفته شده بودند که می توان به حضور کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه اشاره کرد که در زمان برانکو و حتی در لیگ قهرمانان آسیا در این پست به میدان رفته بودند.

میلاد سرلک که در نقل و انتقالات تابستانی از شهرخودرو به پرسپولیس پیوست، در مسابقات لیگ قهرمانان توانست در 5 بازی که به میدان رفت در نقش هافبک دفاعی ظاهر شد. او با قدرت و جنگندگی بالا توانست عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد و همین مساله عاملی شده تا اکنون در شرایطی که یحیی گل محمدی احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا و سعید حسین پور جوان را به عنوان هافبک دفاعی در اختیار دارد، از میلاد سرلک در پست دفاع میانی استفاده کند.

در صورت حضور سرلک در پست دفاع میانی پرسپولیس این فرصت را دارد تا مزمان بتواند از حضور کمال کامیابی نیا، نوراللهی و سرلک به صورت همزمان در بازی های این تیم بهره ببرد و به نوعی میشه گفت برای این تیم یک توفیق اجباری محسوب می شود تا سرمربی قرمزها از همه داشته های خود بتواند استفاده کند.

با توجه به شرایط بدنی میلاد سرلک و فیزیک بدنی او باید دید آیا این بازیکن پرسپولیس می تواند در آزمون یحیی پل محمدی سربلند بیرون بیاید و دغدغه قرمزها را در این پست برطرف کند یا خیر.

7655