بازداشت پنج مظنون در مورد قتل کاپیتان سابق آفریقای جنوبی

بازداشت پنج مظنون در مورد قتل کاپیتان سابق آفریقای جنوبی

خبرگزاری فوتبالی - وزیر امنیت آفریقای جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که پنج مظنون در مورد کشته شدن سنزو مییوا، دروازه بان و کاپیتان تیم ملی آفریقای جنوبی که شش سال پیش به قتل رسیده بود، بازداشت شده اند.

به گزارش فوتبالی، پنج مظنون امروز صبح در مناق گوتنگ و کوازولو ناتال در کشور افریقای جنوبی دستگیر شدند که به نظر می رسد یکی از این پنج نفر گلوله ای که منجر به قتل مییوا شده را شلیک کرده است. البته کل این پنج نفر در این قتل دست نداشتند اما برخی از آنها به عنوان شاهد این جرم که در روز 26 اکتبر 2014 در شهر ژوهانسبورگ رخ داد، دستگیر شده اند.

پلیس آفریقای جنوبی و دادستانی کاملا اطمینان دارند که مدارک کافی را برای نقش داشتن حداقل یکی از این پنج نفر در این قتل در اختیار دارند.دولت آفریقای جنوبی هیچ اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرده چرا که تحقیقات همچنان در دست بررسی است.

مییوا که در زمان قتل فقط 30 سال سن داشت، یک سال قبل از قتل خود اولین بازی ملی خود را انجام داده بود.این دروازه بان در هفته های پیش از کشته شدنش نه تنها جایگاه خود را در تیم ملی پیدا کرده بود و به ترکیب اصلی رسیده بود بلکه کاپیتان تیم اورلاند بود که یکی از محبوب ترین تیم های این  کشور است.

در روز 26 اکتبر 2014 ، مجرمین وارد خانه کلی خومالو خواننده آفریقایی و نامزد مییوا شدند و با اسلحه و شلیک گلوله او را به قتل رساندند. 

4125