سوال روز/ سرپرست سابق دبیرکلی، سرپرست پرسپولیس می شود؟

سوال روز/ سرپرست سابق دبیرکلی، سرپرست پرسپولیس می شود؟

خبرگزاری فوتبالی- برخی خبرها حاکی از آن است که وزارت ورزش و جوانان به صورت غیرمستقیم با ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال تماس گرفته اما خود شکوری حاضر نیست در این باره به صورت رسمی صحبت کند.

به گزارش فوتبالی، انتشار ویدئوی اظهارات مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس درنهایت منجر به استعفای او و ایجاد توفانی در باشگاه پرسپولیس شد. رسول‌پناه با نوشتن یک بیانیه از سمت خود کناره‌گیری کرد تا از همان لحظات اول، گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی او آغاز شود. گزینه‌ها یکی پس از دیگری از سوی هواداران یا وزارت ورزش و جوانان رد می‌شدند و این فرآیند همچنان ادامه دارد و. در این میان نام ابراهیم شکوری مدافع اسبق پرسپولیس و سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم شنیده شده شده است. هر چند شکوری در توئیتی هرگونه پیشنهاد از سوی وزارت ورزش و جوانان را رد کرد اما گفته می شود افراد نزدیک به وزارت ورزش و جوانان با او در این باره صحبت های ابتدایی را انجام داده اند که تا زمان واگذاری پرسپولیس در بازار سرمایه سرپرست باشگاه پرسپولیس شود. ظاهرا شکوری بسیار امیدوار است بتواند با تجریه ای که در دوران سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال به دست آورده است و اتفاقاتی که ممکن است پس از انتخابات آمریکا بیفتد و تحریم ها به سمت و سویی برود که پرسپولیس و دیگر تیم های ایرانی و حتی فدراسیون فوتبال بتواند درآمدها و بودجه های ای اف سی و فیفا را به راحتی بگیرند و بتواند این درآمدها را به داخل کشور انتقال دهند. در هر حال خود شکوری سعی می کند زیاد در این باره صحبت نکند اما او عقیده دارد که می تواند تا پایان لیگ قهرمانان آسیا سرپرست پرسپولیس باشد. البته قرار است از اوایل زمستان، پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند و مطمئنا دیگر انتخاب مدیران این دو باشگاه، در اختیار وزارت ورزش و جوانان نخواهد بود.پرسپولیس در دهه اخیر 12 مدیر و سرپرست در راس کار داشته اما هر کدام از این افراد با وجود اقداماتی که داشته‌اند اشتباهات مکرری مرتکب شده‌اند تا اوضاع یکی از پرطرفدارترین و پرافتخارترین تیم های ایران همواره بحرانی باشد. باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان بعد از حاشیه هایی که مهدی رسول پناه سرپرست این باشگاه با صحبت هایش به وجود آورد چه تصمیمی درباره انتخاب سرپرست مدیرعاملی این باشگاه اتخاذ می کند.

دادگان همچنان بی شانس است

خبرها از وزارت ورزش و جوانان حاکی از برگزاری جلسات متعدد با مدیران میانی است تا هرچه سریع‌تر تکلیف مشخص شود. هر چند شرکت پیشکسوتان هم در اجماع خود به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب دادگان و پروین را وارد پرسپولیس کنند تا خود به قدرت بیشتری برسند اما گفته می شود با توجه به روابط تیره و تار دادگان و سلطانی فر، شرکت پیشکسوتان به دنبال معرفی رضا درویش است. البته نه دادگان و نه درویش شانسی برای گرفتن پست مدیرعاملی و یا حتی سرپرستی ندارند. البته محمد دادگان بازنشسته هم هست. روز گذشته هم فداحسین مالکی عضو اسبق هیات مدیره پرسپولیس در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و نماینده مجلس یازدهم که عضو فراکسیون ورزش هم هست در گفت و گو با یکی از رسانه اعلام کرد: در تماس تلفنی با وزیر ورزش خواستار رسیدگی به مشکلات مدیریتی این باشگاه شده است. شرایط نابسامان مدیریتی باشگاه پرسپولیس در فاصله کمتر از دو مانده تا فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شده است تا بعد از حضور هواداران این باشگاه مقابل مجلس شورای اسلامی و اعتراض به وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس، فراکسیون ورزش به این موضوع ورود کرده و خواستار تشکیل جلسه ای فوری در این زمینه شده است.

وقتی نامها لیست شد

با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان به‌دلیل قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس و حواشی پیرامون آن تحت فشار مجلس قرار دارد، راضی به فشار جدید نیست و ترجیح می‌دهد هر چه زودتر با انتخاب گزینه ای مناسب، وضعیت باشگاهی که قرار است به عنوان نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود را به نوعی آرام کند.  اولین افرادی که اسم آنها به عنوان گزینه سرپرستی باشگاه پرسپولیس مطرح شد غلامعباس محمد علیپور و محمد رغبتی اعضای هیات مدیره این باشگاه بودند، اما محمد علیپور علیرغم حضور در تمرینات پرسپولیس و جلسه با یحیی گل محمدی اعلام کرد حتی اگر این پست به وی پیشنهاد شود علاقه ای به قبول آن ندارد. در عین حال طبق اعلام خبرگزاری‌ها علی رغبتی یکی مهم‌ترین گزینه برای سرپرستی موقت باشگاه پرسپولیس است. رغبتی که سابقه مدیریت در وزارتخانه فعلی و سازمان تربیت سابق دارد هفته گذشته و بعد از صحبت های تاریخی رسول پناه از عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس استعفا داد اما ظاهراً وزیر ورزش با استعفای او مخالفت کرده است. از این رو در گمانه‌زنی‌ها نام رغبتی به عنوان گزینه دم دستی وزارت برای در دست گرفتن سکان باشگاه پرسپولیس به صورت موقت شنیده می‌شود تا در فرصت مقتضی هی ت مدیره تکمیل و مدیرعامل جدید منصوب شود اما آنچه مشخص است رغبتی طبق صحبت هایی که با خبرگزاریها انجام داده است پست سرپرستی باشگاه پرسپولیس را نمی پذیرد. هواداران پرسپولیس اما  در فضای مجازی با راه اندازی هشتگ «گرشاسبی را برگردانید» در کنار برخی پیشکسوتان این باشگاه خواستار حضور مدیرعامل سابق باشگاه در سمت خود شدند. گرشاسبی که فصل گذشته سرپرست باشگاه پیکان بود و چندی قبل جای خود را به اکبر محمدی داد از اواسط آبان 97 تا پایان آذر سال 98 در رأس باشگاه پرسپولیس بود و سرانجام به خاطر قانون منع بکارگیری از مدیران بازنشسته از سمت خود کنار رفت. او حالا هم به دلیل بازنشستگی برای سرپرست شدن در پرسپولیس مشکل دارد. هواداران پرسپولیس به دلیل برخی اتفاقات مثبت در دوران مدیریت گرشاسبی از جمله حضور در فینال آسیا، جذب مهدی ترابی، بردن پرونده سوپرجام در دادگاه عالی ورزش، حفظ برانکو و قهرمانی لیگ از این مدیر به عنوان یک مدیر موفق یاد می‌کنند و حالا در کمپینی خواستار بازگرداندن او به پست مدیریت باشگاه پرسپولیس شده‌اند اما عملاً این موضوع به نظر می رسد منتفی خواهد بود. برخی نام طاهری را هم مطرح کرده اند. مدیری که در دوران حضورش در پرسپولیس، از دوران حضور گودرزی وزیر ورزش و جوانان مستعفی باقی مانده بود و سلطانی فر به دلیل موفقیت های پرسپولیس با برانکو به او دست نزد اما مترصد کنار گذاشتن او بود. در هر حال باید منتظر ماند و دید کدام گزینه سرپرست پرسپولیس و بعد مدیرعامل این تیم می شود؟ 

گزارش از زانیار دلیری/ خبرگزاری فوتبالی

7655