آخرین گمانه زنی ها درباره جانشین رسول پناه؛ از شرکتی ها و مجلسی ها تا کارگزاری ها و وزارتی ها

آخرین گمانه زنی ها درباره جانشین رسول پناه؛ از شرکتی ها و مجلسی ها تا کارگزاری ها و وزارتی ها

خبرگزاری فوتبالی- بعد از استعفای سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس از سمت خود گمانه زنی های برای انتخاب جانشین مهدی رسول پناه و حضور روی صندلی مدیرعاملی قرمزها آغاز شده است. 

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس در انتظار انتصابی تازه برای نفر اول مدیریت خود است و نام های بسیاری هم در این زمینه مطرح می‌شوند اما باتوجه به ماهیت مدیریت دولتی و همچنین فقدان سازوکار درآمدزایی در فوتبال، بسیاری به آینده مدیریتی این باشگاه با هر فرد و گروهی خوش بین نیستند. شب گذشته و پس از استعفای رسول پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس گروه های مختلفی که به نوعی به دنبال صندلی مدیریت این باشگاه هستند به دنبال معرفی گزینه خود به عنوان مدیرعامل این باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان هستند.

دادگان، گزینه شرکتی

ابتدا شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس که با مدیریت علی پروین و جمعی از بازیکنان، مربیان و مدیران سابق باشگاه پرسپولیس تشکیل شده است، حالا در جدیدترین اقدام خود برای تصدی بر مدیریت پرسپولیس، طرح «اتحاد سرخ» را ارائه کرده‌اند. شرکت پیشکسوتان پرسپولیس که از ابتدای تشکیل این مجموعه هدف خود را خرید سهام این باشگاه اعلام کرده بود با انتشار بیانیه ای خواستار واگذاری مدیریت این باشگاه به پیشکسوتان پرسپولیس و انتخاب دکتر محمد دادگان به عنوان مدیرعامل باشگاه شد. هر چند در بیانیه ای که از سوی شرکت پیشکسوتان پرسپولیس منتشر شده محمد دادگان را به عنوان گزینه مدیرعاملی در طرح اتحاد سرخ معرفی کرده اند اما با توجه به اختلافات شدید بین محمد دادگان و وزارت ورزش و جوانان بسیار بعید است مسعود سلطانی فر با مدیرعاملی دادگان موافقت کند. دادگان اخیرا در یک مصاحبه انتقادهای تند و بی سابقه ای را علیه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مطرح کرده و بعید است که وزارت ورزش و جوانان، زیر بار انتخاب او برود. گفته می شود که این شرکت با توجه به این مساله و اختلافات دادگان و وزارت ورزش قصد دارند رضا درویش مدیرعامل اسبق سایپا را که ارتباط نزدیکی با علی پروین اسطوره قرمزها دارد به عنوان گزینه نهایی به وزارت ورزش و جوانان معرفی کنند اما به نظر نمی رسد وزارت ورزش و جوانان، زیاد این گزینه را جدی بگیرد. از شب گذشته و بعد از انتشار بیانیه شرکت پیشکسوتان، هواداران پرسپولیس عکس العمل های منفی زیادی نسبت به این بیانیه در فضای مجازی داشتند و اعتقاد دارند که این شرکت بیشتر به فکر تامین منافع خود و افرادی هستند که در آن حضور دارند  تا اینکه باشگاه را بخواهند در یک مسیر درست مدیریت کنند.

رضا یلوه، گزینه کارگزاری

اما شرکت آتیه داده پرداز به عنوان کارگزار باشگاه پرسپولیس که این روزها گفته می شود قصد دارد با تحمیل نفرات خود قدرت بیشتری در امور اجرایی باشگاه پرسپولیس داشته باشد به دنبال معرفی گزینه خود برای تصدی پست مدیرعاملی قرمزها است، گفته می شود رضا یلوه گزینه نهایی کارگزار برای نشستن روی صندلی مدیرعاملی این باشگاه است. یلوه در دوران مدیریت محمد حسن انصاری فرد و از سوی وزارت ورزش به کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس وارد شد و نقش زیادی در قرارداد اولیه پرسپولیس و شرکت آتیه داده پرداز در دوران محمد حسن انصاری فرد داشت. البته این شرکت بر اساس اعلام خودش 70 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس کمک کرده و البته از این رقم باید 15 میلیارد تومان به خاطر پولی که به باشگاه پرسپولیس قرض داده شده است، کم شود. این پول در دوران انصاری فرد، به پرسپولیس قرض داده شد تا به صورت پلکانی از باشگاه پس گرفته شود و در آن مقطع انصاری فرد، بتواند امور باشگاهی که به تازگی زمامدارش شده بود را بر عهده بگیرد. با این اوصاف این شرکت تا این لحظه، 55 میلیارد تومان به پرسپولیس کمک کرده است.

علیپور، گزینه وزارت ورزشی

یکی از افراد دیگری که از شب گذشته نامش به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان برای قبولی پست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس مطرح شد. غلامعباس محمد علیپور عضو جدید هیات مدیره است، علیپور وقتی که همزمان با حفظ سمت به عنوان رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی به عنوان عضو هیات مدیره منصوب شد شایعاتی مبنی بر اینکه عاقبت مدیرعامل می‌شود بر سرزبان‌ها افتاد اما او امروز در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد نه برنامه‌ای برای مدیرعامل شدن دارد و نه پیشنهادی به او در این باره شده است اما چون علیپور نزدیک به وزارت ورزش و جوانان و شخص علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان است، برخی او را برای سرپرست شدن در پرسپولیس کم شانس نمی دانند.

گرشاسبی، گزینه هواداران 

هواداران پرسپولیس از شب گذشته و با هشتگ های مختلف خواهان بازگشت حمید رضا گرشاسبی مدیرعامل اسبق این باشگاه بودند. بسیاری از پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس معتقد هستند در این شرایط بهترین گزینه برای مدیرت بحران های پیش آمده در این باشگاه حمیدرضا گرشاسبی است. مدیرعامل اسبق قرمزها به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای حضور در این باشگاه نیاز به مجوز قانونی دارد. گرشاسبی شب گذشته و بعد از درخواست هواداران پرسپولیس با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد هر وقت وزیر ورزش از من بخواهد برای خدمت در پرسپولیس حاضر خواهم بود اما تا کنون کسی با من تماسی نگرفته است. هواداران پرسپولیس معتقدند که بازگشت گرشاسبی به ساختمان خیابان پیروزان انتخابی است که می‌تواند آرامش را به پرسپولیس برگرداند اما بزرگترین مشکل، بازنشستگی اوست هر چند گفته می شود سوابق ایثارگری او می تواند به کمکش بیاید و با کمک ماده 60 مشکلی برای حضور در باشگاه پرسپولیس نخواهد داشت. البته تا این لحظه هیچ تماسی با گرشاسبی گرفته نشده و با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان روی بکارگیری بازنشستگان به هر طریقی، وسواس دارد، شانس گرشاسبی چندان بالا نیست. 

رغبتی، گزینه دیگر وزارت

شاید بعد از استعفای مهدی رسول پناه خیلی ها فکر می کردند علی رغبتی گزینه وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست مدیرعاملی این باشگاه خواهد بود اما رغبتی قبل از استعفای رسول پناه، از سمت خود در هیات مدیره پرسپولیس کناره گیری کرده بود و اعلام کرد هیچ وقت به پرسپولیس بر نمی گردد، اما امروز وزارت ورزش با استعفای او مخالفت کرد تا او هم همچنان به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس مطرح باشد اما در کل به نظر نمی رسد او گزینه جدی پست جانشینی رسول پناه باشد. در هر حال همه خبرها درباره گزینه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس جنبه حدس و گمانه زنی دارد و انتخاب گزینه نهایی به نظر مستقیم وزیر ورزش و جوانان بستگی دارد.

کاشانی و نژاد فلاح، گزینه های مجلسی

در آخرین لحظات تنظیم این گزارش، برخی خبرها حاکی از آن بود که چند نماینده مجلس از حبیب کاشانی و محمد نژادفلاح به عنوان گزینه مناسب برای پست سرپرست این باشگاه حمایت کرده اند و از وزارت ورزش خواسته اند تا یکی از آنها را به عنوان مدیرعامل این باشگاه معرفی کنند. هر چند اختلاف نظر و اختلاف دیدگاه سیاسی کاشانی با دولت و وزارت ورزش و جوانان اجازه نمی دهد که کاشانی سرپرست پرسپولیس شود اما پرسپولیسی ها خاطرات بدی از دوران نژادفلاح ندارند. او سرپرستی بود که برانکو را به پرسپولیس آورد و آن زمان با کمک حسین هدایتی مالیات برانکو (در زمان حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران او مالیاتی را به اداره مالیات بدهکار بود و قرار بود که فدراسیون فوتبال وقت آن را بپردازد اما چون فدراسیون تعلیق شد، پرداخت این مالیات را کمیته انتقالی بر عهده نگرفت و برانکو هم حاضر به پرداخت مالیاتش نمی شد و نمی توانست وارد ایران شود. حتی او در بازی استقلال – مقابل التعاون عربستان که خود برانکو سرمربی این تیم عربستانی بود، نتوانست وارد ایران شود و این تیم بدون برانکو در تهران مقابل استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و دو بر صفر شکست خورد) را پرداخت تا موفقیت های پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ شروع شود. البته گفته می شود که کاشانی و نژادفلاح در دولت بعدی شانس زیادی برای مدیرعامل شدن در پرسپولیس دارند. برخی هنوز گمانه زنی می کنند که حبیب کاشانی همچنان منتظر فرایند انتخابات فدراسیون فوتبال است و فعالیتهای انتخاباتی اش را آغاز کرده است و می خواهد رییس فدراسیون فوتبال ایران شود. 

باید منتظر ماند و دید که وزارت ورزش و جوانان و شخص مسعود سلطانی فر چه فردی را برای پست سرپرستی و در نهایت مدیرعاملی پرسپولیس عرفی می کند تا این باشگاه بعد از حاشیه های چند وقت گذشته، کمی آرام بگیرد.

گزارش از زانیار دلیری/ خبرگزاری فوتبالی

7655