سوال روز/ مشکل شجاع و الریان چیست؟

سوال روز/ مشکل شجاع و الریان چیست؟

خبرگزاری فوتبالی- شجاع خلیل‌زاده، مدافع قرمزها بعد از اینکه با مدیران باشگاه پرسپولیس بر سر مبلغ قراردادش به توافق نرسید با عقد قراردادی رسمی به الریان قطر در لیگ ستارگان این کشور پیوست و شوک عجیبی به فینالیست لیگ قهرمانان آسیا و هواداران این تیم وارد کند.

به گزارش فوتبالی، قرارداد مدافع قرمزها با الریان قطر در حالی امضاء شد که تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس مانند علی کریمی و مهرداد میناوند برای ماندن این بازیکن در جمع شاگردان یحیی گل محمدی وساطت کردند اما بعد از اختلافاتی که بین شجاع خلیل‌زاده با سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس پیش آمد، وی به قطر رفت و پنج شنبه شب با عقد قراردادی رسمی به الریان پیوست.

پس از اینکه عکس شجاع خلیل زاده در کنار مدیر باشگاه الریان در حالی که پیراهن شماره 3 این باشگاه را به او داده بودند منتشر شد باشگاه پرسپولیس  ادعا کرد با توجه به این‌که خلیل‌زاده با این باشگاه قرارداد داشته، فسخ این قرارداد غیرقانونی بوده و از این بازیکن و باشگاه قطری شکایت خواهد کرد.

در حالی که برخی فسخ مدافع قرمزها را با توجه به نامه چند هفته پیش این بازیکن به باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ قانونی می‌دانند اما عده‌ای هم اقدام شجاع خلیل زاده را غیرقانونی می‌دانند و می گویند پرسپولیس باید از باشگاه الریان و شجاع به فیفا شکایت کند.

امیر ساعد، وکیل مشاور حقوقی پرسپولیس روز گذشته و در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم و پیمان یوسفی مجری این برنامه اعلام کرد "شجاع خلیل‌زاده 14 مهر قراردادش را در سازمان لیگ فسخ کرده و 15مهر اخطار 10 روزه به باشگاه فرستاده است،او 2 سال دیگر قرارداد داشت. شجاع بعد از فسخ با پرسپولیس توافق جدیدی داشت که امضای بازیکن و مهر و امضای باشگاه در آن وجود دارد. شجاع قرارداد 2 میلیارد تومانی داشت و همه آن را دریافت کرده است. پاداش‌هایی در قرارداد او وجود داشت، متن قرارداد به گونه‌ای بوده که بر اساس جایگاه تیم در لیگ قهرمانان در پایان این مسابقات قابل محاسبه بود. چک پاداش‌های او صادر شده و با وکیل وی هم توافقی داشتیم که بعد از باز شدن پنجره قرارداد جدید را ثبت کنیم"

صحبت های مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس اگر درست باشد به معنای آن است که شجاع طلبی از باشگاه نداشته که به بهانه عدم پرداخت آن پرسپولیس را تهدید به فسخ کند. بنابراین با این صحبت ها تقریبا باید گفت محرومیت خلیل‌زاده قطعی به نظر می رسد و در صورت شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان این بازیکن و باشگاه قطری با جریمه مالی و محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی مواجه خواهند شد.

آنچه مشخص است عدم شفافیت در ماجرای فسخ قراردادها باعث شده ندانیم بازیکنانی که فسخ کرده اند نامه اخطار داده اند یا نه و یا قبل از فسخ نامه اخطار ۱۵ روزه داده اند یا بعد از فسخ نامه داده اند، در حال حاضر باشگاه پرسپولیس مدعی است شجاع خلیل زاده ۱۵ مهر نامه اخطار داده و ۱۴ مهر فسخ کرده که بر اساس صحبتهای نورشرق رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، آن وقت خود شجاع خلیل زاده در خطر محرومیت از بازی در تیم جدیدش الریان و حتی تیم ملی فوتبال ایران است و باشگاه مقصد یعنی الریان ممکن است دو پنجره محروم شود اما چون کسی از تاریخ نامه های اخطار و خود نامه های اخطار خبر ندارد و رسانه ای نشده است تکلیف مشخص نیست و باید اول منتظر شکایت پرسپولیس از خلیل زاده به کمیته وضعیت و بعد شکایت پرسپولیس از الریان قطر به فیفا ماند و بعد باید دید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و فیفا چه تصمیمی خواهند گرفت.

الریان بعد از شکایت پرسپولیس علیه این تیم و فدراسیون قطر و هشدار به آنها در زمینه امضای قرارداد با خلیل زاده، با فیفا مکاتبه کرده و از وضعیت این بازیکن و قراردادش جویا شده است و اکنون منتظر پاسخ فیفا در زمینه قرارداد با خلیل زاده است تا به صورت رسمی این بازیکن را معارفه کند.

این باشگاه تا فردا شب 25 اکتبر فرصت دارد تا قرارداد خلیل زاده را به صورت رسمی منعقد و اعلام کند چرا که فصل نقل و انتقالاتی فوتبال قطر به پایان می رسد.

7655