مددی: دیاباته شماره رسول پناه را از کجا آورده است؟/ به دنبال تامین منابع مالی برای باشگاه هستیم

مددی: دیاباته شماره رسول پناه را از کجا آورده است؟/ به دنبال تامین منابع مالی برای باشگاه هستیم

خبرگزاری فوتبالی- سرپرست باشگاه استقلال در مورد مشکلات و حواشی پیرامون باشگاه در این روزها واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، احمد مددی، سرپرست کنونی باشگاه استقلال، در گفتگو با برنامه وقت اضافه رادیو ایران در مورد بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه اظهار داشت: ما در حال حاضر به سه شخص بدهکار هستیم. وینفرد شفر، سرور چپاروف و باشگاه پاختاکور. همین الان که صحبت می کنیم در حال انتقال وجوهی به حساب آقای شفر هستیم و چون ایشان در یک کشور نسبتا توسعه نیافته اروپایی یعنی کرواسی حضور دارند، انتقال وجه به حساب ایشان مشکل است. ما در تلاش هستیم که مطالبات ایشان را در بخش های کوچک و از طریق کانال ها و بانک های مختلف بپردازیم و طی ایمیلی رسمی از آقای شفر درخواست کردیم که اگر برایشان امکان دارد، حسابی را در کشوری دیگر نظیر آلمان، دوبی، قطر و یا ترکیه به ما معرفی کنند تا ما بتوانیم سریع تر این انتقال مبلغ را انجام دهیم اما تا این لحظه آقای شفر هیچ حسابی را به جز حساب کرواسی به ما معرفی نکرده است.

وی در ادامه در مورد واریز 400 هزار یورو به حساب شفر گفت: در ابتدا 200 هزار یورو از آن وجه برگشت خورد. ما سعی داریم به صورت بخش بخش تا جایی که امکان دارد تا پایان امشب مبالغی را به حساب ایشان ارسال کنیم  چرا که به آخر هفته اروپایی نزدیک می شویم و روز دوشنبه شروع فعالیت بانک ها در اروپا خواهد بود.

مددی در مورد امکان پرداخت مطالبات شفر از طریق سفارت ایران در زاگرب، همانند اتفاقی که در زمان مدیریت امیرحسین فتحی برای پرداخت مطالبات پرو پیچ رخ داد، عنوان کرد: ما در حال حاضر 2 تا پلن مختلف برای پرداخت مطالبات شفر داریم که اجازه دهید در رادیو آنها را برملا نکنم. اما اگر اوضاع بدین منوال پیش برود، چاره ای نداریم جز اینکه سراغ پلن دوم برویم که در مورد آن صحبت هم کرده ایم و تقریبا نهایی شده است.

او در مورد مشکلات سر راه استقلال برای پرداخت مطالبات جپاروف و باشگاه پاختاکور اظهار نمود: صادقانه بگویم، ما در حال حاضر شدیدا مشکل تامین منابع مالی داریم. گرانی ارز هم مسلما مسئله را دشوارتر می کند. ما بر آن هستیم که در ابتدا مشکل شفر را حل کنیم و از آن جایی که بدهی باشگاه به جپاروف و باشگاه پاختاکور اندکی قابل تامل هست، تصمیم داریم بلافاصله بعد از شفر به مسائل آنها ورود کنیم و انشالله تا پایان هفته جاری، پنجره نقل و انتقالات استقلال را یک بار برای همیشه باز کنیم.

احمد مددی در واکنش به اظهارات مجری برنامه وقت اضافه در رابطه با نظرسنجی این برنامه از شنوندگان با موضوع "مقصر اصلی مشکلات اخیر استقلال و پرسپولیس" با چهارگزینه "وزارت ورزش و جوانان، مدیران باشگاه، بازیکنان و فشار هواداران" تصریح کرد: من در مدت این یک ماهی که به عنوان سرپرست باشگاه استقلال فعالیت کردم، چیزی جز حمایت از وزارت ورزش ندیدم. ما در این روزهای اخیر جهت تامین منابع مالی مورد نیاز، شاید قریب به ده ها جلسه تنها با خود جناب وزیر تشکیل دادیم. نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که براساس یکی از مصوبات مجلس در گذشته، باشگاه های حرفه ای از دریافت هرگونه کمک از دولت منع شده اند و دولت نمیتواند حتی یک ریال کمک مالی به باشگاه داشته باشد. بنده در مجمع نمایندگان استان تهران عرض کردم که مشکل اصلی باشگاه استقلال، کمبود منابع مالی است و کسی که باعث این مسئله شده، همین مجلس و خانه ملت است. استقلال و پرسپولیس دو باشگاه پرهوادار هستند و باید از طرف دولت و شرکت های دولتی مورد حمایت قرار بگیرند.

سرپرست باشگاه استقلال در ادامه گفت: در حال حاضر مشکلات باشگاه ها فوق العاده زیاد است. نهادهای خدماتی که در تهران حضور دارند مثل شهرداری ها، نقش مسئولیت اجتماعی آن ها کجا باید دیده شود؟ آیا غیر از این است که این نهادها باید در مسیر رفاه اجتماعی گام بردارند و موفقیت باشگاه های ایران موجب شور و نشاط مردم می شود؟ درست است که شهرداری در گذشته ورزشگاه در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس قرار داد، ولی باور کنید اگر روی دستش نمانده بود این کار را نمی کرد. می دانید که هزینه نگهداری ورزشگاه ها فوق العاده بالاست و نمی توان به راحتی آنها را اداره کرد.

او در واکنش به صحبت های چیا فوادی، کارشناس برنامه وقت اضافه مبنی بر محروم بودن باشگاه های استقلال و پرسپولیس از کمک های دولتی علیرغم کمک های کم و زیادی که به باشگاه های نفتی و صنعتی می شود، تصریح کرد: ما از هر راهی که تصور بکنید دنبال تامین منابع مالی هستیم. مشکل دیگری که با آن سر و کار داریم، کم کاری دوستانی است که جهت تامین منابع مالی باشگاه با ما قرارداد بستند اما متاسفانه تا این لحظه آنگونه که باید و شاید به تعهدات خود عمل نکرده اند. در حالی که کارگزار تیم رقیب ما مبلغ زیادی به آن باشگاه کمک کرد و آن ها توانستند خودشان را از بحران نجات دهند.

احمد مددی در مورد فایل های صوتی منتشر شده از مهدی رسول پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و اظهارات او مبنی بر تماس دیاباته با او و اظهار تمایلش برای پیوستن به باشگاه پرسپولیس با دریافت رقمی معادل 400 هزار دلار عنوان کرد: اولا دیاباته شماره تلفن آقای رسول پناه را از کجا گیر آورده است؟ دوما آقای رسول پناه می تواند به زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت کند؟ سوما مگر قانون جذب مربی و بازیکن خارجی تصویب نشد؟ بازیکنان خارجی که از قبل در ایران حضور دارند، حق رفتن به باشگاه ایرانی دیگری ندارند و تنها می توانند قراردادشان با باشگاه کنونی را تمدید کنند. با تمام احترامی که برای آقای رسول پناه قائل هستم، فکر نمی کنم این مسئله صحت داشته باشد.

او در رابطه با وضعیت تمدید علی کریمی با استقلال با توجه به پیشنهاد خوب وی از طرف باشگاه سپاهان اظهار داشت: بنده بسیار امیدوار هستم که علی کریمی را در تیممان داشته باشیم. مذاکراتی با مدیر برنامه های او انجام دادیم و اگر بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم، فکر می کنم بتوانیم کریمی را در استقلال داشته باشیم. علی کریمی قلبش با استقلال است و برای استقلال می تپد.

در ادامه گفتگو، چیا فوادی اظهار نمود که قراردادهای یک ساله ای که در ایران با بازیکنان بسته می شود، بیشتر به نفع بازیکنان و مدیر برنامه های آن ها و در عوض به ضرر باشگاه ها و هواداران آنهاست و این قراردادهای یک ساله را "آفت فوتبال ایران" خواند. مددی ضمن موافقت با صحبت های او عنوان کرد: من در باشگاه قبلی هم قراردادی زیر 2 الی 3 سال نمی بستم، چه بسا بازیکن های جوان تر را 5 ساله می بستم. در قرارداد یک ساله شما تقریبا از نیم فصل دیگر بازیکن را در اختیار ندارید.

وی درباره قرارداد یک ساله محمد نادری گفت: چون این بازیکن به صورت قرضی به تیم آمده، به ناچار قرارداد یک ساله بسته شد. البته ما تلاش کردیم قرارداد 2 ساله ببندیم که باشگاه پرسپولیس موافقت نکرد.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه گفته می شود با محمد نادری قراردادی به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان بسته شده تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. ما یک سقف مشخص قراردادی داریم و تحت هیچ عنوان از این سقف بالاتر نخواهیم رفت.

او درباره اینکه هواداران در مواردی وزارت ورزش را مقصر می دانند و حتی تجمعاتی نیز مقابل درب وزارت صورت گرفته اظهار داشت: عقاید بسیار مختلف است و نمی شود همه اینها را یک جا جمع کرد. فضای مجازی در کشور ما مانند تلگرام و اینستاگرام از نظر من فضای متشنجی است و این مسئله هیچ کمکی به استقلال نمی کند. در شرایط کنونی، باشگاه استقلال بیش از هرچیز دیگری به آرامش احتیاج دارد و انسجام و وحدت درونی هواداران باید مشکلات استقلال را به حداقل برساند.

مددی در مورد استوری مهدی عبدیان مبنی بر استعفا از سمت نقل و انتقالاتی باشگاه و اختلافی که میان او و عبدیان رخ داد عنوان کرد: یک اختلاف نظر و سوء تفاهم جزئی بود که رفع شد. بنده بعد از استوری ایشان مورد هجوم انتقادات زیادی قرار گرفتم ولی سکوت اختیار کردم. چرا که اساسنامه و چارچوب وظایف و اختیارات هرکس مشخص است.

او درباره درگیری که میان سه تن از بازیکنان استقلال در فرودگاه پس از بازگشت از قطر رخ داد گفت: احکام انضباطی هر سه بازیکن صادر و به ایشان ابلاغ شد و هر سه آنها اعتراض کردند. قرار است کمیته استیناف رای نهایی را صادر کند.

سرپرست باشگاه استقلال در پایان در مورد وضعیت دیاباته و میلیچ خاطرنشان کرد: دیاباته تست کرونا داده بود اما نتیجه تست گم شد. او دوباره تست کرونا داده است و تا این لحظه هنوز نتیجه تست او اعلام نشده است. به محض اینکه بتواند مجوز خروج از کشور فرانسه را بگیرد برایش بلیط تهیه خواهیم کرد چون ویزای او را از وزارت خارجه گرفته ایم. درباره بدهی میلیچ هم همین امشب مبلغی در حساب او نشست و او به محض اینکه این پول را دریافت کند و تاییدیه بدهد، تست کرونا خواهد داد و مجوز خروج از کشورش را می گیرد و به تهران می آید.

7474