لیورپول و منچستریونایتد به دنبال «لیگ برتر اروپایی» به جای لیگ قهرمانان

لیورپول و منچستریونایتد به دنبال «لیگ برتر اروپایی» به جای لیگ قهرمانان

خبرگزاری فوتبالی - آیا آینده لیگ قهرمانان اروپا در خطر است؟ بزرگ ترین تورنمنت باشگاهی اروپا شاید با تورنمنتی با نظر مساعد فیفا جایگزین شود چرا که لیورپول و منچستریونایتد دو غول فوتبال انگلیس به صورت جدی مذاکرات را برای تاسیس تورنمنتی تحت عنوان "لیگ برتر اروپایی" آغاز کرده اند.

به گزارش فوتبالی، اسکای اسپورت نیوز در روز سه شنبه گزارش داده است که یونایتد و لیورپول در تلاش هستند تا تورنمنتی را تحت عنوان "لیگ برتر اروپایی" راه اندازی کنند که فقط تیم های بزرگ از لیگ های بزرگ اروپا در این تورنمنت حضور پیدا می کنند. آرسنال، چلسی، منچسترسیتی و تاتنهام چهار باشگاه دیگر لیگ انگلیس هستند که می توانند در این تورنمنت حضور پیدا کنند. در خارج از لیگ انگلیس نیز تیم هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن به علاوه تیم هایی دیگر می توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند.

در این تورنمنت که "لیگ برتر اروپایی" قرار است نامیده شود، 18 تا 20 تیم اروپایی ممکن است که در هر فصل به صورت لیگ در طول 34 تا 38 بازی مقابل هم قرار بگیرند. این تورنمنت برای فصل 23-2022 برنامه ریزی شده است و هر چند که فیفا از این تورنمنت حمایت می کند اما احتمالا یوفا از مخالفان آن خواهد بود.

4125