کربکندی: عدم تعهد بازیکنان، نوبرانه فوتبال بلبشوی ماست

کربکندی: عدم تعهد بازیکنان، نوبرانه فوتبال بلبشوی ماست

خبرگزاری فوتبالی- سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: بیشترین نیاز ما در حال حاضر پست هافبک دفاعی است و اگر تکلیف این پست مشخص شود تقریبا لیست تیم تکمیل می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، رسول کربکندی در مورد تغییراتی که روز گذشته در سطح مدیریتی باشگاه ذوب‌آهن رخ داد اظهار داشت: کارخانه به دلیل اهمیتی که برای باشگاه قائل بود، دو تن از مدیران قسمت‌های مهمش را در هیات مدیره قرار داد. بنده و فرشاد دادفر هم که از قهرمانان رشته سه‌گانه است به عنوان اعضای ورزشی به همراه مدیرعامل باشگاه حضور داریم.

تغییرات برای بهبود کار است

کربکندی افزود: مدیرعامل مقداری کسالت دارد و دیروز هم متاسفانه براردش فوت کرد که جا دارد به او تسلیت بگویم و برایش آرزوی صبر کنم. فعلا قائم مقام باشگاه امور مربوطه را انجام می‌دهد تا روال کار باشگاه طی شود. ضمن اینکه روابط عمومی هم تغییراتی داشت. سخنگوی باشگاه شخص مدیرعامل بود اما به خاطر بیماری فعلا این وظیفه به من محول شده است. در مجموعه تغییرات انجام شده همگی برای بهبود کار مجموعه ذوب‌آهن انجام شد.

یک اتاق فکر برای تیم فوتبال درست می‌کنیم

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در مورد در خصوص تشکیل کمیته فنی این باشگاه عنوان کرد: یک کمیته فنی برای باشگاه تشکیل شده و مدیران به دنبال این هستند که یک کمیته فنی هم برای تیم فوتبال تشکیل شود. در کمیته فنی باشگاه که من هم عضوی از آن هستم، برای تمامی رشته‌ها مشورت می‌شود تا مشکلاتشان را برطرف کنیم. با این وجود نظر رئیس هیات مدیره این است که اتاق فکری هم برای فوتبال داشته باشیم و به تیم کمک فکری کنیم. انتخاب اعضای این کمیته هم بر عهده من گذاشته شده تا آن‌ها را برای صدور ابلاغشان معرفی کنم و قصد داریم این کمیته را از بین بزرگان و بازیکنان گذشته تشکیل بدهیم.

بوحمدان تمایلی به ماندن ندارد

وی در خصوص شرایط تیم فوتبال ذوب آهن گفت:‌ به دلایل مختلف تغییرات در تیم ما بیشتر از حد معمول بود. برخی بازیکنان قراردادشان تمام شد و برخی هم با استفاده از بندهای قراردادشان فسخ کردند و رفتند. در واقع بازیکنان زیادی را از دست دادیم. با اینحال از روزی که رحمان رضای آمده، هر درخواستی داشته تا حد امکان انجام دادیم. فقط مساله‌ای با حمیدبوحمدان داریم.

کربکندی افزود: او بازیکن خوبی است و در پستی هم بازی می‌کند که بازیکن خوب زیادی در ایران نداریم با اینحال بوحمدان به دنبال تغیر باشگاه است. جلساتی را با او برگزار کردیم اما خودش تمایلی به ماندن ندارد. حدود یک ماه است با او در مذاکره هستیم اما هنوز موفق به جلب رضایتش برای ماندن نشده‌ایم.

مشکلات بازیکنان بهانه برای رفتن است

عضو هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: اینکه بازیکنان به قراردادشان متعهد نیستند مشکل بسیار بزرگ فوتبال ما است. فوتبال ما بلبشو است و حالا این موضوع هم در این اوضاع نوبر است. بازیکنان می‌گویند به دلیل مشکلات زیادی که داشتم جدا شدم اما این مشکلات بیشتر بهانه‌ای هستند تا به تیم دیگری بروند. در مجموع ما بازیکنان خوبی را جذب کردیم. برای پسست هافبک دفاعی هم یک بازیکن جوان و آینده دار را به عنوان گزینه داریم اما نیاز است که در این پست یک بازیکن با تجربه را هم داشته باشیم.

نیاز ما هافبک دفاعی است

وی با اشاره به جذب بازیکنان جدید اضافه کرد: جایگزین بازیکنانی را که از تیم جدا شدند جذب کردیم. بازیکنانی مانند شهاب گردان، میلادجهانی، محمد قریشی و علی دشتی را جذب کردیم. این‌ها بازیکنان خوبی هستند و در کنار ان‌ها هم جونان خوبی داریم که می‌توانند رشد کنند. اعتماد به جوانان همیشه کار خوبی است به خصوص الان که یک کادرفنی جوان هم داریم. با این حال همانطور که اشاره کردیم بیشترین نیاز ما در حال حاضر پست هافبک دفاعی است. اگر تکلیف این پست مشخص شود تقریبا لیست تیم ما تکمیل می‌شود.

بیشتر تیم‌ها نمی‌توانند با چند تیم مدعی رقابت کنند

کربکندی در خصوص کیفیت امسال ذوب‌آهن اظهار داشت: امسال استقلال و پرسپولیس با اینکه اوضاع خوبی ندارند اما به هرحال این دو تیم همیشه بزرگ هستند. تیم‌هایی مانند سپاهان، فولاد و تراکتور هم هزینه کردند و تیم خوبی بسته‌اند. ولی به نظر من بقیه تیم‌ها جنب و جوش زیادی نداشتند و نمی‌توانند با این تیم‌ها رقابت کنند. با اینحال من به تیم خودمان امیدوار هستم. ما تلفیق خوبی از بازیکنان جوان و با تجربه داریم که می‌توانند نتایج خوبی بگیرند.

قرعه ما بد نبود

وی ادامه داد: امیدوارم در لیگ بیستم شروع خوبی داشته باشیم. این اتفاق می‌تواند روی روند تیم در ادامه فصل تاثیر زیادی بگذارد. قرعه ما هم بد نیست. سه چهار بازی اول می‌تواند کمک کند که تیم شکل خودش را بگیرد. در این 10-15 روزه اگر تیم بتواند برنامه‌های کادرفنی را به خوبی پیش ببرد می‌توانیم در بازی‌های اول فصل نتایج لازم را بگیریم. سرمربی تیم بعد از شناخت بازیکنانش به سراغ کارهای تاکتیکی و هماهنگی بازیکنان می‌رود. تیمی که تغییرات زیادی داشته هماهنگی آن هم زمان بر و مشکل است ولی امیدواریم اتفاقات خوبی برای ذوب‌آهن بیفتد.

شاید بازی برگشت با سپاهان برگزار شود

کربکندی با اشاره به انجام بازی‌های تدارکاتی پیش از شروع مسابقات لیگ برتر گفت: قرار بود با فولاد بازی کنیم که چون طبق قرعه کشی اولین بازی فصلمان با این تیم است، دیدار تدارکاتی ما لغو شد. با توجه به تمهیدات سختی که در نظر گرفته شده نمی‌توانیم از اصفهان خارج شویم. قصد داریم یک بازی تدارکاتی با آلومینیوم اراک برگزار کنیم. ضمن اینکه شاید بازی برگشت با سپاهان را هم برگزار کنیم. آن‌ها قصد دارند به ایفمارک بروند، باید صبر کنیم از تهران برگردند و بعد از ‌آن ببینیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

6641