چهار نکته مثبت از دلِ اولین مواجهه اسکوچیچ و ملی‌پوشان

چهار نکته مثبت از دلِ اولین مواجهه اسکوچیچ و ملی‌پوشان

خبرگزاری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران در حالی اولین اردوی خود را زیر نظر دراگان اسکوچیچ برگزار کرد که می‌توان چهار نکته مثبت از محتوای آن بیرون کشید. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، بعد از مدت‌ها، سرانجام اولین اردوی تیم ملی فوتبال ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ برگزار شد و ۲۳ بازیکن در مدت حدود ۱۰ روز در تهران، تاشکند و آنتالیا زیر نظر سرمربی و کادر جدید تمرینات خود را پشت سر گذاشتند و یک بازی دوستانه هم انجام دادند. دیگر بازی تدارکاتی تیم ملی در برابر مالی لغو شد.

مدت‌ها بود که سرمربی کروات تیم ملی منتظر بود تا اولین اردو را برگزار کند. اردوی اسفندماه ۹۸ و شهریورماه ۹۹ لغو شده بود اما این بار سرانجام اسکو توانست به صورت رسمی اعلام کند که سرمربی تیم ملی است. ۲۳ بازیکن دعوت شدند و در این چند روز اردو در کنار هم آشنایی جالبی به وجود آمد. در این ۱۰ روز اسکو توانست به خوبی خودش را به بازیکنان اثبات کند و ذهنیت آنها را تغییر دهد. یادمان نرفته که از زمان انتخاب دراگان تا همین حالا برخی معتقد بوده و هستند که او در حد سرمربیگری تیم ملی نیست. با وجود حمایتی بودن مصاحبه‌های سایت فدراسیون فوتبال، بازهم می‌توان اعتماد بازیکنان به کادر فنی را در کلامشان پیدا کرد. اسکوچیچ در همین اردو بود که رسما «سرمربی» تیم ملی شد.

بازگشت صمیمیت به اردوی تیم ملی

اسکوچیچ سعی کرد با برگزاری جلسات و دورهمی‌های متعدد با بازیکنان نزدیک شود و ارتباط بگیرد. او از آن دست مربیانی است که دوست دارد با بازیکنانش رابطه صمیمانه‌ای برقرار کند و در این اردو بهترین موقعیت فراهم شد چرا که به خاطر کرونا تیم تقریبا در قرنطینه بود و نزدیکی نفرات بیشتر شد. اسکوچیچ گاه و بیگاه به شاگردانش سر می‌زد و با آنها شوخی می‌کرد تا احساس راحتی بین آنها به وجود بیاید. او از آنها می‌خواست تا مشکلاتشان را با کادرفنی و شخص خودش در میان بگذارد. از طرفی دیگر خود بازیکنان هم بعد از مدت‌ها رقابت در قالب تیم‌های باشگاهی دوباره دور هم جمع شدند و در کنار یکدیگر قرار گرفتند. چند بازیکن جدیدی که به اردو دعوت شده بودند خیلی زود در فضای صمیمی ایجاد شده خود را با جو جدید وفق دادند. ماحصل این اردوی ۱۰ روزه، به وجود آمدن رفاقت‌های زیادی بود.

بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته

باخت به بحرین و سپس عراق، ۲ نتیجه آخری بود که تیم ملی به دست آورده بود و برای جستجوی آخرین پیروزی باید به بازی برابر کامبوج رجوع می‌کردیم. تیم تقریبا اعتماد به نفسش خدشه دار شده بود و دیدار با ازبکستان و پیروزی مقابل این تیم صاحب سبک در آسیا توانست تا حد زیادی این اعتماد به نفس از دست رفته را بازگرداند. ملی‌پوشان در تاشکند، میزبان خود را شکست دادند تا نشان دهند هنوز همان تیم قدرتمند گذشته هستند. سردار و طارمی گل زدند تا یادمان برود مهاجمان تیم ملی مقابل بحرین و عراق در گلزنی ناکام بودند. در مجموع به این پیروزی با وجود دوستانه بودنش نیاز داشتیم.

امیدواری نسبی در بین فوتبال‌دوستان نسبت به تیم دراگان

بازی با ازبکستان در مجموعِ نکات مثبت و منفی‌ای که داشت؛ توانست امیدواری نسبی را بین کلیت فوتبال‌دوستان به وجود بیاورد. با اینکه در یک، ۲ و یا سه بازی نمی‌توان قضاوت منصفانه‌ای درباره عملکرد یک تیم و یک سرمربی داشت اما در مجموع عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان نکات مثبت قابل توجهی داشت و باعث شد تا نسبت به آینده امیدوار باشیم. باید فعلا در همین فضا، کار را برای فعالیت بدون فشار اسکوچیچ و مردانش مهیا کنیم.

ماه آینده اردوی بعدی تیم ملی فوتبال ایران برگزار می‌شود و انتظار می‌رود بازی یا بازی‌های دوستانه دیگری روبروی اسکوچیچ و مردانش قرار داده شود تا بهتر برای چهار بازی انتخابی جام جهانی مهیا شوند.

6641