تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد

تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد

خبرگزاری فوتبالی- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی در راستای کیفیت بخشی به دیدارهای خانگی تیم نساجی نماینده استان در لیگ برتر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد افزود : در شرایط فعلی کارهای کارشناسی برای چگونگی اجرای طرح تعویض زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر انجام شده است و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن بزودی شروع می شود.
وی گفت : اجرای این پروژه از لحاظ مالی با مصوبه سفر استانی معاون رییس جمهوری و رییس برنامه و بودجه کشور و پیگیری استاندار مازندران  مشکلی ندارد و تاخیر در اجرای آن به دلیل کارکارشناسی و فنی برای اجرای دقیق این پروژه بوده است.
معاون استاندار مازندران توضیح داد : نظرات مختلف کارشناسی برای چگونگی اجرای طرح تعویض چمن مصنوعی شامل  کاشت چمن طبیعی در خارج از ورزشگاه و سپس انتقال به زمین و یا  همزمان کاشت چمن در داخل زمین مطرح شد و حتی برخی اختلاف نظر کارشناسی از لحاظ فنی برای پاسخگو نبودن چمن طبیعی به دلیل شرایط آب و هوایی نیز از سوی کارشناسان مطرح شده است.
حسن نژاد اظهارداشت :  پس از بحث های طولانی نظرات کارشناسی سه جانبه دریافت شد که نتیجه و تصمیم نهایی اجرای طرح تعویض چمن مصنوعی بود و بر همین اساس پیمانکارانی نیز شناسایی شدند و قطعا پیمانکار دارای تجربه که بتواند این پروژه را با رعایت مسایل فنی با سرعت نیز انجام دهد، انتخاب می شود.
وی افزود : احتمال قطعی این است که با اجرای این طرح و همزمانی آن با شروع رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران ، نساجی قادر نخواهد بود تعدادی از بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه خانگی خودش انجام دهد که باید در این زمینه مدیران این باشگاه با هماهنگی استانی ، دیدارها را در یکی از ورزشگاههای شهرهای مجاور برگزار کنند.
معاون استاندار مازندران با اعلام این که همزمان با طرح تعویض ورزشگاه شهید وطنی، ساخت سکوی ضلع غربی ورزشگاه هم برای افزایش ظرفیت در دست اجرا قرار گرفت ، گفت : تمام فعالیت های عمرانی چند سال اخیر در این ورزشگاه برای کسب رضایت هواداران خونگرم نساجی و ساخت ورزشگاهی در شان و جایگاه این تیم به عنوان نماینده مردم این خطه شمال کشور است.
وی افزود : این پروژه با نظارت عالیه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان اجرایی می شود، ضمن این که در داخل شهرستان نیز فرماندار و اداره ورزش و جوانان نیز کارها را پیگیری خواهند کرد.
حسن نژاد گفت : طرح تعویض زمین ورزشگاه شهید وطنی و ساخت سکوی باقی مانده آن به یک دغدغه استانی تبدیل شد به گونه ای که تمام مسوولان مرتبط از جمله مدیریت ارشد استانی به طور مداوم آن را پیگیری می کنند تا به نتیجه قطعی برسد.
ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که محل دیدار خانگی تیم نساجی قائمشهر است ، بیش از ۱۰ هزار تماشاچی ظرفیت دارد. این ورزشگاه سال ۹۷ با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریالی اختصاصی از سوی دولت با نصب چمن مصنوعی ، مرمت سکوی تماشاگران ، رختکن، جایگاه خبرنگاران و روشنایی داخل ورزشگاه بازسازی شد.

تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی پس از آن در دستور کار قرار گرفت که طی دو فصل برگزاری رقابت های لیگ برتر اغلب سرمربیان تیم های مهمان از وضعیت آن انتقاد کرده و خواستار کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه شدند.

استاندار مازندران مرداد ماه امسال معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور را در سفرش به مازندران به ورزشگاه وطنی برد و محمدباقر نوبخت هم برای تعویض چمن مجموعه اعتبار تخصیص داد.

پیش بینی می شود برای تعویض چمن مصنوعی و ساخت ضلع غربی ورزشگاه شهید وطنی که می تواند ظرفیت ورزشگاه را تا سه هزار نفر دیگر افزایش دهد حدود چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شود.

نساجی قائمشهر تنها نماینده استان مازندران در رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران است که در سال ۹۷ از لیگ یک به بالاترین سطح فوتبالی ایران صعود کرد و استان مازندران را پس از ۱۳ دوری از این رقابت ها در لیگ برتر تیمدار کرد.

6641