درخشش لواندوفسکی برای صدرنشینی؛ شب خوب پرتغال در غیاب رونالدو

درخشش لواندوفسکی برای صدرنشینی؛ شب خوب پرتغال در غیاب رونالدو

خبرگزاری فوتبالی - هفته چهارم مسابقات لیگ ملت های اروپا 21-2020 با نتایجی جالب به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، لهستان با نتیجه سه بر صفر توانست بوسنی و هرزگوین را در هم بکوبد تا در عین شگفتی با هفت امتیاز بالاتر از ایتالیا و هلند صدرنشین گروه شود. بوسنی در دقیقه 14 ده نفره شد که لواندوفسکی دو گل زد و لینتی گل دیگر را به ثمر رساند. ایتالیا و هلند با گلهای لورنزو پلگرینی و دونی فن ده بیک در نیمه اول، در پایان بازی به تساوی 1-1 رضایت دادند. این تساوی باعث شد تا ایتالیا و هلند با شش و پنج امتیاز در رده های دوم و سوم قرار بگیرند. بوسنی نیز با دو امتیاز چهارم است. حالا کار این گروه نیز برای دو بازی پایانی پیچیده شد و هر سه تیم مدعی شانس صدرنشینی گروه و صعود به نیمه نهایی را دارند.

از سویی بلژیک با دبل لوکاکو در مقابل تک گل ساوارسون با نتیجه دو بر یک در مقابل ایسلند به پیروزی رسید که با 9 امتیاز صدرنشین گروه شدند. از سویی انگلیس که با اخراج مگوایر در دقیقه 31 ده نفره شده بود، با پنالتی اریکسن در دقیقه 35 مقابل دانمارک شکست خورد. دانمارک بدین ترتیب با هفت امتیاز و به لطف بازی رو در رو دوم شد و انگلیس نیز هم امتیاز با آنها سوم شد. ایسلند با این شکست بدون امتیاز چهارم شد و رسما به لیگ B سقوط کرد و در دوره بعدی لیگ ملت ها در لیگ A نخواهد بود.

پرتغال بدون رونالدو با گلزنی برناردو سیلوا و دبل ژوتا با نتیجه سه بر صفر مقابل سوئد به پیروزی رسید و با 10 امتیاز صدرنشین گروه شد. فرانسه با نتیجه دو بر یک مقابل کرواسی پیروز شد. گریزمان گل اول بازی را به ثمر رساند، ولاشیچ گل تساوی را به ثمر رساند و در نهایت امباپه با گلزنی در دقیقه 79 ، دشان را نجات داد. بدین ترتیب فرانسه نیز ده امتیازی شد و مشترکا با پرتغال در صدر جدول قرار گرفت. کرواسی با سه امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و حتی اگر دو بازی بعدی خود را ببرد هم شانسی برای حضور در نیمه نهایی لیگ ملت ها نخواهد داشت و می توان گفت که از مسابقات حذف شده اند و فقط باید برای سقوط نکردن به لیگ  B تلاش کنند .از هر گروه فقط یک تیم به نیمه نهایی مسابقات می رسد.

نتیجه برخی از جالب ترین مسابقات در سایر لیگ ها بدین شرح است:

فنلاند 1-0 ایرلند
یونان 0-0 کوزوو
ترکیه 2-2 صربستان
بلغارستان 0-1 ولز
نروژ 1-0 ایرلند شمالی
روسیه 0-0 مجارستان

4125