نوستالژی/ روزی که مسی و آرژانتین 6 گل از بولیوی خوردند!

نوستالژی/ روزی که مسی و آرژانتین 6 گل از بولیوی خوردند!

خبرگزاری فوتبالی - آرژانتین و بولیوی در دومین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف هم خواهند رفت. آرژانتین بازی اول خود را در مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی با تک گل مسی مقابل اکوادور به پیروزی رسید و اکنون در دومین بازی به سراغ تیمی خواهد رفت که خاطره‌ی خوشی از آن ندارد.

به گزارش فوتبالی، در 1 آوریل سال 2009، آرژانتین در خاک بولیوی به مصاف این تیم رفت. بازی در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی بود. در آن دوران دیگو مارادونا هدایت تیم ملی آرژانتین را بر عهده داشت. آلبی سلسته در دور دوازدهم آن رقابت ها به مصاف بولیوی رفت و در حضور مسی با نتیجه‌ی شش بر یک شکست خورد. در آن بازی لوچو گونزالز تک گل آرژانتینی ها را به ثمر رساند. البته پس از این شکست، دیگو مارادونا در سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین باقی ماند و آلبی سلسته به عنوان تیم چهارم از منطقه‌ی آمریکای جنوبی راهی جام جهانی شد.

شکست هشت بر دو بارسلونا مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا بدترین باخت کل عمر لیونل مسی است. پیش از آن، شکست 6 بر 1 آرژانتین مقابل بولیوی در سال 2009 به عنوان بدترین شکست دوران حرفه‌ای فوق ستاره‌ی آرژانتینی شناخته می‌شد.

1470