سرمربی سابق بایرن: مسی باعث کسب قهرمانی بود نه گواردیولا!

سرمربی سابق بایرن: مسی باعث کسب قهرمانی بود نه گواردیولا!

خبرگزاری فوتبالی - فلیکس ماگات، سرمربی سابق بایرن مونیخ، معتقد است که بارسلونا تنها به دلیل درخشش لیونل مسی موفق شده دو لیگ قهرمانان تحت هدایت پپ گواردیولا به دست آورد. 

به گزارش فوتبالی، باشگاه بارسلونا در فصل 09 - 2008 اولین سه گانه قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان را در اولین فصل حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم به دست آورد. آنها دو سال بعد بار دیگر قهرمان اروپا شدن و منچستریونایتد را در فینال شکست دادند تا یکی از بهترین دوران‌های تاریخ این باشگاه را رقم بزنند. گواردیولا در سال 2012 از بارسا جدا شد اما پس از آن در بایرن مونیخ نتوانست علیرغم موفقیت در بوندسلیگا به قهرمان اروپا برسد و سه بار در سه نیمه نهایی برابر رئال مادرید، بارسا و اتلتیکو مادرید شکست خورد. در منچسترسیتی نیز او علیرغم موفقیت در مسابقات داخلی نتوانست به قهرمانی اروپا دست پیدا کند. ماگات با زیر سوال بردن سبک بازی مالکانه گواردیولا مدعی شد که درخشش بارسا به خاطر حضور لیونل مسی بوده است. 

سرمربی سابق بایرن مونیخ به نشریه آلمانی اسپرت بیلد گفت: " مسی بود که قهرمانی‌ها را به دست می‌آورد نه گواردیولا. این سیستم بدون مسی برای گواردیولا موفقیت آمیز نبوده در غیر این صورت او می‌توانست مدتها پیش با بایرن یا منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان شود. تیکی تاکا تنها در صورتی جواب می‌دهد که بازیکنانی داشته باشید که از نظر تکنیکی از رقیب بالاتر باشند. حفظ توپ برای تماشاگر کسل کننده است و یک تیم سطح بالا واقعا نیازی به آن ندارد. از نظر من گواردیولا در تلاش برای پیروزی در بازی موفق نبوده است. این تاکتیک گاهی منجر به تصمیمات اشتباه می‌شود که جلوی موفقیت را می‌گیرد. "

1811