میرزاپور: پیراهن تیم ملی کمترین پاداش برای عملکرد خوب لک است

میرزاپور: پیراهن تیم ملی کمترین پاداش برای عملکرد خوب لک است

خبرگزاری فوتبالی- دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: با شناختی که از حامد لک داشتم فکر نمی‌کردم در پرسپولیس تا این حد بدرخشد و پیراهن تیم ملی حق اوست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از میزان، ابراهیم میرزاپور در مورد درخشش حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس، اظهارداشت: نمی‌خواهم ارزش پنالتی که حامد لک مهار کرد پایین بیاورم ولی این پنالتی ملاک مناسبی برای ارزیابی او نیست. با شناختی که از این دروازه‌بان داشتم فکر نمی‌کردم در پرسپولیس موفق شود یا حداقل به این سرعت در ترکیب جا بیفتد ولی او خیلی زود به هماهنگی رسید و در طول رقابت‌ها عملکرد خوبی داشت. لک نه تنها در بازی آخر بلکه از ابتدای این تورنمنت با سِیو‌های خوب و توپ‌هایی که مهار کرد نشان داد در صعود پرسپولیس به فینال نقش پررنگی داشته است.

پیراهن تیم ملی کمترین پاداش برای عملکرد خوب لک است

وی ادامه داد: همه بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شدند قابل احترام هستند ولی پیراهن تیم ملی کمترین پاداشی است که می‌توان در ازای عملکرد خوب لک به او داد. لک پیش از این بار‌ها نشان داده که متزلزل است ولی با اعتماد به نفس ویژه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد. از این رو حالا که استعداد خود را به نمایش گذاشته است باید این جایگاه را درک و از موقعیت که دارد حراست کند. امیدوارم به این روند ادامه دهد و در آینده بیشتر از این دروازه‌بان بشنویم.

قانون منع ورود دروازه‌بان خارجی به فوتبال ایران نتایج خوبی داشت

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران با یادآوری قانون عدم استفاده از دروازه‌بان خارجی تاکید کرد: چندی پیش ورود دروازه‌بان خارجی به فوتبال ایران ممنوع شد. همان زمان به این قانون انتقاد کردند ولی حالا شاهد ظهور دروازه‌بان‌های خوبی در فوتبال ایران هستیم. وجود دروازه‌بانانی مثل بیرانوند و مظاهری و دیگران نشانه اعمال همین قانون است.

اگر مربی خارجی در ایران بود، شاید گل‌محمدی به پرسپولیس نمی‌آمد و این نتایج را نمی‌گرفت

میرزاپور در ادامه با استقبال از قانون عدم جذب مربی و بازیکن خارجی تصریح کرد: اگر مربی خارجی در ایران بود گل‌محمدی به پرسپولیس نمی‌آمد و شاهد چنین تیمی با نفرات ایرانی در لیگ قهرمانان نبودیم. قطعا بازیکنان خارجی هم جذب می‌شد و ممکن بود بازیکنان که در پرسپولیس ستاره شدند پشت خط بازیکن خارجی بمانند. حالا چه ایرادی دارد با ایرانی‌ها چنین تیمی ببندیم و بخشی از آن پولی را که قرار است به بازیکن خارجی دهیم به بازیکنانی مثل آل‌کثیر بدهیم؟

پیکان بودجه محدودی دارد

وی با اشاره به بودجه محدود تیم پیکان تصریح کرد: پیکان جزو تیم‌هایی است که بودجه محدودی دارد. بازیکنانی می‌خواستیم که چون با بودجه باشگاه هماهنگی نداشتند از جذبشان منصرف شدیم ولی این دلیل نمی‌شود به تیم‌های دیگر خورده بگیریم. اغلب کشور‌ها با همین شیوه کار می‌کنند و ممکن است در دیگر کشور‌ها هم شکاف مالی عمیقی بین تیم‌های حاضر در جدول وجود داشته باشد ولی این دلیل نمی‌شود از رقابت دست بکشیم.

فاصله فنی بین فوتبالیست‌ها در کشور ما زیاد نیست

مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پیکان ادامه داد: فاصله فنی بین فوتبالیست‌ها در کشور ما زیاد نیست و بازیکنی که ظاهرا کیفیت بالایی دارد و پول زیاد می‌خواهد از نظر فنی با بازیکن دیگر لیگ برتر چندان اختلافی ندارد. از این رو می‌توان نیاز‌ها را تا حدودی تامین کرد. من فکر می‌کنم فوتبال ثابت کرده که پول به تنهایی ملاک قهرمانی نیست و ممکن است تیمی از میان تیم‌هایی که ظاهرا مدعی نیستند خود را بالا کشیده و حتی قهرمان شود. این اتفاق قبلا در فوتبال ما و دیگر کشور‌های دنیا رخ داده است.

نمی‌خواستیم جلوی پیشرفت مغانلو را بگیریم

میرزاپور در پاسخ به این سوال که آیا توانستند جایگزین مناسبی برای بازیکنان خوبی که از دست دادند پیدا کنند یا خیر، گفت: برخی بازیکنان ما قراردادشان تمام شده بود. ما به هیچ‌وجه دوست نداشتیم آنها را از دست دهیم ولی حق انتخاب با آنها بود. مغانلو اما با نظر باشگاه جدا شد چراکه نمی‌خواستیم جلوی پیشرفت او را بگیرم. این بازیکن پیشنهاد خارجی داشت و علاوه بر پیشرفت فوتبالش این انتقال به باشگاه پیکان کمک مالی کرد.

نمی‌خواهیم روز‌های سخت فصل قبل تکرار شود

مربی دروازه‌بان‌های پیکان در پایان با اشاره به وضعیت این تیم خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم فصل قبل کنار زحمات کادرفنی، مدیران و مربیان سابق نیز خیلی کمک کردند تا این تیم حفظ شود. در فصل جدید نمی‌خواهیم روز‌های سخت فصل قبل تکرار شود. از این رو با کمک همه نفرات در جهت پیشرفت قدم برمی‌داریم. سعی کردیم نفرات مورد نیاز خود را جذب کنیم. اکبر محمدی نیز تفکرات خوبی دارد و همچون ویسی علاقه زیادی به استفاده از بازیکنان جوان نشان می‌دهد. از این رو همچون فصل قبل به جوان‌ها بها می‌دهیم و می‌خواهیم اول در لیگ برتر خود را حفظ کرده و در ادامه پله پله به رده‌های بالاتر برسیم.
7474