لیونل مسی به رکورد گل‌های پله نزدیک‌تر شد

لیونل مسی به رکورد گل‌های پله نزدیک‌تر شد

خبرگزاری فوتبالی - شب گذشته آرژانتین در اولین دیدار از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی با تک گل لیونل مسی موفق به شکست اکوادور شد و اولین سه امیتاز را به دست آورد. مسی تک گل این دیدار را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این گل هفتادویکمین گل ملی فوق ستاره آرژانتینی بود.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی در رده باشگاهی همراه با بارسلونا رکورد های زیادی را شکسته است اما در تیم ملی آرژانتین معمولا ناکام بوده است. اکنون او با گلزنی‌هایش در آستانه رسیدن به رکورد پله قرار دارد و از طرفی در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی از پله عبور کرده است. مسی با گلزنی مقابل اکوادور به 71 گل ملی رسید و تنها 6 گل تا رسیدن به رکورد گل های پله که 77 گل است، فاصله دارد. در صدر گل‌های ملی، علی دایی با 109 گل قرار دارد که به نظر می‌رسد کریستیانو رونالدو دیر یا زود رکورد او را بشکند. رونالدو 8 گل تا رسیدن به رکورد دایی فاصله دارد.

لیونل مسی، پیش‌تر از رکورد گل های رونالدو نازاریو عبور کرده و به عنوان دومین گلزن برتر آمریکای جنوبی شناخته شده بود و اکنون او فقط پله را بالاتر از خود می‌بیند. در حقیقت اگر مسی 7 گل دیگر به ثمر برساند می‌تواند با شکستن رکورد پله تبدیل به برترین گلزن آمریکای جنوبی در رده‌ی ملی شود.

1470