فیفا اجازه تغییر ملیت بازیکن سابق بارسلونا را صادر نکرد

فیفا اجازه تغییر ملیت بازیکن سابق بارسلونا را صادر نکرد

خبرگزاری فوتبالی - فیفا به مونیر الحدادی بازیکن اسبق بارسلونا اجازه نداد تا در تیم ملی مراکش بازی کند آن هم در حالی که ماه گذشته قوانین عوض شده بود.

به گزارش فوتبالی، فیفا در قوانین جدید خود اعلام کرده بود که در زمینه تغییر ملیت بازیکنان در رده تیم های ملی بزرگسالان انعطاف پذیرتر خواهد بود و به همین خاطر به نظر می رسید که بازیکن سویا که تجربه حضور در تیم ملی اسپانیا را دارد، بتواند در تیم دیگری بازی کند. اما به نظر می رسد که مونیر یکی از شرایط تعیین شده توسط فیفا برای تغییر تیم ملی خود را نداشته است و به همین خاطر نمی تواند برای تیم ملی مراکش بازی کند.

قوانین تعیین شده توسط فوتبال بدین شرح هستند: بازیکنی که قصد تغییر تیم ملی خود را دارد نباید بیش از سه بازی برای یک تیم ملی داشته باشد و هیچ کدام از سه بازی مذکور هم نباید در یک تورنمنت بزرگ ملی باشد. از سویی باید سه سال از آخرین بازی او برای تیم ملی اول گذشته باشد. آخرین بازی خود در تیم اول را هم باید قبل از 21 سالگی انجام داده باشد. شرط آخر برای مونیر مشکل ساز شده است. این بازیکن در سپتامبر، اکتبر و نوامر 2016 در تیم امید اسپانیا برای مسابقات راهیابی به یورو بازی کرد آن هم در حالی که بیش از 21 سال سن داشت. در حقیقت به نظر می رسد که او بر اساس قوانین جدید، اگر چند ماه زودتر بازیهای خود برای اسپانیا را تمام می کرد، می توانست تیم ملی خود را عوض کند اما حالا چنین امکانی برایش وجود ندارد. 

4125