کابوس کرونا پیش از دربی میلان؛ بازی لغو می شود؟

کابوس کرونا پیش از دربی میلان؛ بازی لغو می شود؟

خبرگزاری فوتبالی - با مثبت شدن تست کرونای چهار بازیکن اینتر و دو بازیکن میلان، یک پزشک در بیمارستان ساکو در شهر میلان معتقد است که هر دو تیم باید به قرنطینه بروند و پروتکل تعیین شده توسط فوتبال، مضحک است.

به گزارش فوتبالیف تست کرونای لئو دوارته و زلاتان ابراهیموویچ هفته گذشته مثبت شد و هنوز پایان بیماری آنها اعلام نشده است در حالی که در 24 ساعت اخیر باستونی، اشکرینیار، ناینگولان و گالیاردینی نیز به کرونا مبتلا شده اند تا اینتری ها هم اوضاع نابسامانی داشته باشند.

قرار است که دربی شهر میلان میان اینتر و روسونری ها در روز شنبه 26 مهر برگزار شود و مشخص نیست که بازی برگزار خواهد شد یا مقامات بهداشتی مداخله می کنند و بازی را لغو می کنند. پروفسور ماسیمو گالی، رئیس بخش بیماری های عفونی در بیمارستان ساکو در میلان  در این باره گفت:" اگر بخواهیم کوچکترین عاملی را در زمینه اخلاقمداری در نظر بگیریم، باید بدانیم که در صورتی که مقامات می توانند جلوی سفر ناپولی به تورین را بگیرند، پروتکل نامناسب است."

در این فصل 26 بازیکن در لیگ ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند که 17 تا زا آنها مربوط به تیم جنوا بوده اند اما مقامات لیگ ایتالیا می گویند که پروتکل های فعلی مناسب است و نیازی به تغییر آن نیست. تیم ها هفته ای چند بار تست می دهند که این تست ها مربوط به 48 ساعت قبل از بازیهاست. اگر نتیجه تست بازیکنی مثبت شود، باید 14 روز به قرنطینه برود تا زمانی که دو تست پیاپی وی منفی شود. بازیکنان دیگری که با بازیکن مذکور در تماس بوده اند باید به مدت 14 روز هر 24 ساعت یک بار تست بدهند و در "حباب" بمانند. این مسئله برای بازیهای خارج از خانه مثل مورد بازی ناپولی که باید برای تقابل با یوونتوس به تورین سفر می کرد، مشکل ساز است. پروفسور گالی افزود:"امیدوارم که همچنان بتوانیم مسابقات فوتبال را برگزار کنیم اما ریسک کردن غیرمنطقی است. باید همه چیز را با حسن نیت انجام بدهیم. پروتکل ها تا کنون به نظر می رسد که با ایراد مواجه شده اند. مداخله مقامات بهداشتی اجتناب ناپذیر است."

وی در این باره که آیا امکان لغو بازی اینتر و میلان وجود دارد هم بیان کرد:" می توان انتظار هر چیزی را داشت چرا که بازیکانی که با بازیکنان کرونایی در تماس بوده اند باید به قرنطینه بروند. پروتکل های سازمان لیگ ایتالیا مضحک است.

4125