استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران درگذشت

استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران درگذشت

خبرگزاری فوتبالی- متاسفانه لحظاتی پیش با خبر شدیم استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز و استاد مسلم خوانندگی موسیقی سنتی ایران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش فوتبالی، استاد محمدرضا شجریان که بر اثر وخامت بیماری (سرطان کلیه) در بیمارستان جم تهران بستری بود در گذشت.

 از شب گذشته خبرهایی درباره وخامت حال ایشان منتشر شده بود، دقایقی پیش با خبر شدیم که پس از چند وقت بستری بودن در بیمارستان دارفانی را وداع گفتند.

محمدرضا شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده‌ است. فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینه موسیقی فعالیت دارند و همایون یکی از خوانندگان توانا و خوش صدای موسیقی ایران است. محمدرضا شجریان مبدع چند ساز جدید در موسیقی ایرانی است.

 محمدرضا شجریان (زاده ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران بود. اهل ورزش و به ویژه والیبال بود و تصاویری از ورزش کردن او حتی در زمین فوتبال و والیبال هم منتشر شده است. فرزندش همایون هم از هنرمندان ورزشکار است که فوتبال و فوتسال را به خوبی بازی می کند. 

استاد محمدرضا شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی در تاریخ موسیقی ایران است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده‌ است. استاد شجریان به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود و شهرتی در سطح جهانی دارد. شجریان در بین اهالی ورزش و فوتبال هم محبوبیتی خاص دارد و درگذشت او باعث تاسف اهالی ورزش و فوتبال ایران شده است. 

خبرگزاری فوتبالی ضایعه درگذشت استاد محمرضا شجریان را به خانواده گرامی‌اش، فرزندان و بازماندگانش و همچنین هنرمندان و هموطنان تسلیت می گوید و برای آن زنده یاد نیک نام آرامش و علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستار است.

روحش شاد و یادش همیشه گرامی

۷۶۵۵