یوفا چراغ سبز نشان داد: بازگشت تماشاگران به لیگ قهرمانان اروپا

یوفا چراغ سبز نشان داد: بازگشت تماشاگران به لیگ قهرمانان اروپا

خبرگزاری فوتبالی  کمیته اجرایی یوفا روز پنجشنبه و پس از تجربه موفق برگزاری سوپرجام اروپا در بوداپست با حضور تماشاگران، تصمیم گرفته است که برای کل تورنمنت های زیر نظر یوفا (لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لیگ ملت های اروپا، بازیهای دوستانه ملی و چمپیونزلیگ جوانان) بخشی از سکوها توسط تماشاگران با اجازه مقامات محلی پر شود.

به گزارش فوتبالی، تعداد تماشاگران محدود خواهد بود و فقط 30 درصد ظرفیت استادیوم ها پر می شود. هواداران تیم مهمان تا اطلاع ثانوی حق ورود به ورزشگاه ها را ندارند.البته فقط در صورتی تماشاگران حق ورود به استادیوم ها را دارند که مقامات محلی کشورها رضایت بدهند.

فاصله اجتماعی برای تمامی تماشاگران ضروری خواهد بود و معیارهای احتیاطی نظیر استفاده از ماسک نیز باید صورت بپذیرد.

تجربه موفق سوپرجام اروپا میان سویا و بایرن مونیخ با حضور بخشی از تماشاگران در ورزشگاه بوداپست باعث شد تا الکساندر چفرین رئیس یوفا و همکارانش به این نتیجه برسند که امکان برگزاری مسابقات با  حضور تماشاگران وجود داشته باشد.

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا هفت ماه است که بدون تماشاگر برگزار می شود و مرحله نهایی بازیهای فصل گذشته نیز به صورت متمرکز در شهر لیسبون پرتغال و بدون حضور هر گونه تماشاگری برگزار شد که در نهایت بایرن مونیخ در فینال توانست پی اس جی را شکست بدهد و جام را بالای سر ببرد.

4125