قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا 21-2020؛ جنگ رونالدو و مسی در مرحله گروهی

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا 21-2020؛ جنگ رونالدو و مسی در مرحله گروهی

خبرگزاری فوتبالی - قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای 21-2020 از ساعت 18:30 روز پنجشنبه دهم مهر ماه در شهر ژنو سوئیس برگزار شد.

به گزارش فوتبالی، 32 تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حریفان خود را خواهند شناخت. مسابقات امسال به علت بحران کرونا و شرایط خاص دیرتر از همیشه برگزار می شود و قرعه کشی نیز تقریبا یک ماه دیرتر از هرسال برگزار می شود اما شکل مسابقات مثل هرسال خواهد بود. در حقیقت بر خلاف سال گذشته مسابقات در مرحله حذفی به صورت تک بازی نیست بلکه بازیها بسیار عادی خواهد بود و مرحله حذفی نیز به صورت رفت و برگشتی است که فینال در شهر استانبول برگزار می شود. ا تنها استثنای قرعه کشی این است که تیم های هم کشوری به هم نمی خورند. مسابقات مرحله گروهی از روز 30 مهر شروع خواهد شد و انتظار می رود که در حالت کاملا فشرده در روز 19 آذر به پایان برسد. فینال بازیها نیز در روز نهم خرداد برگزار خواهد شد.

بدون تردید رویارویی بارسلونا و یوونتوس و تقابل دوباره کریستیانو رونالدو و لیونل مسی جذاب ترین اتفاق مرحله گروهی است. دو ابرستاره ای که دو سال و نیم است که مقابل هم قرار نگرفته اند و حالا دوباره این فرصت را دارند تا شاید برای آخرین بار در دوران فوتبالشان با هم مچ اندازی کنند.

قرعه کشی بدین شرح است : 

گروه اول: بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید، سالزبورگ، لوکوموتیو مسکو
گروه دوم : رئال مادرید، شاختاردونتسک، اینتر، مونشن گلادباخ
گروه سوم: پورتو، منچسترسیتی،المپیاکوس، المپیک مارسی
گروه چهارم: لیورپول، آژاکس، آتالانتا، میدتیلند (دانمارک)
گروه پنجم: سویا، چلسی، کراسنودار (روسیه)، رن
گروه ششم: زنیت، دورتموند،لاتزیو، بروژ
گروه هفتم: یوونتوس، بارسلونا، دیناموکیف، فرانس واروش (مجارستان)
گروه هشتم: پاریسن ژرمن، منچستریونایتد، لایپزیش، استانبول باشاک شهیر

18:35 :  مراسم با پخش ویدیویی در مورد اتفاقات فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا که به قهرمانی بایرن مونیخ منجر شد، آغاز شد.

18:40 : الکساندر چفرین رئیس یوفا گفت:" فوتبال یک سوال دیوانه وار را داشت اما توانستیم امید و انرژی مثبت را به مردم بدهیم. دنیا متوقف نشده و باید به آینده نگاه کنیم. از دیدگاه جامعه مهم بود که تورنمنت ها به پایان برسند."

18:41: جایزه ویژه رئیس یوفا نصیب دیدیه دروگبا هافبک ساحل عاجی شد. چفرین در موردش گفت :" هرگز فراموش نکرده که از کجا آمده است. همیشه به زادگاهش کمک کرده و مدرسه ساخته است." 

18:45: جایزه بهترین دروازه بان فصل اروپا به نویر از بایرن مونیخ رسید.

18:46 : نویر پس از دریافت جایزه بهترین دروازه بان فصل فوتبال اروپا  گفت:" با تمام قدرت تلاش کردیم و توانستیم دوباره برای بایرن احترام کسب کنیم. با تمرکز لازم ظاهر شدیم و مدت زیادی شکست ناپذیر بودیم."

18:50: فلورنت مالودا و پل پوگبا دو ستاره سابق تیم ملی فرانسه قرار است که قرعه کشی را انجام بدهند. روند قرعه کشی که مثل هر سال است از طریق ویدیویی توضیح داده شد.

18:55 : سارا بوهادی دروازه بان تیم زنان لیون پس از دریافت جایزه بهترین دروازه بان زن سال فوتبال اروپا گفت:" خوش شانس هستیم که بهترین بازیکنان  اروپا را داریم. هدف همیشگی ما پیروزی در بازیهاست. چمپیونزلیگ متفاوت بود. مکثی سه ماهه را داشتیم. بازیهای زیادی انجام دادیم و فکر می کردند که جدیت نداریم اما واکنش خوبی داشتیم. خاطره بی نظیری بود."

19:07 : یاشوا کیمیش از بایرن مونیخ بهترین مدافع مرد فصل فوتبال اروپا شد و وندی رنار از لیون این عنوان را در حوزه فوتبال زنان از آن خود کرد.

19:08 : وندی رنار مدافع زنان لیون پس از کسب جایزه بهترین مدافع زن فصل فوتبال اروپا گفت:" ما مدافعان باید در خط دفاعی باید خیلی مراقب باشیم البته اگر بتوانیم به حملات کمک کنیم هم عالی است."

19:10 : کیمیش پس از بحث مفصل با مجری در مورد نحوه تلفظ اسم خود پس از کسب جایزه بهترین مدافع فصل فوتبال اروپا گفت:"بی نظیر است. لحظات خاص زیادی داشتیم. مقابل چلسی، بارسلونا و ... بازی کردیم. نتایج بی نظیری بود اما بهترین لحظه زمانی بود که جام را بردیم."

19:21 : ماروشان از لیون و کوین دی بروینه از منچسترسیتی بهترین هافبک های مرد و زن فوتبال اروپا در فصل 21-2020 شدند.

19:25: ماروشان هافبک لیون گفت :" بازیکنان همیشه برای بردن بازی می کنند. کلید موفقیت ما همین است." و دی بروینه ستاره بلژیکی منچسترسیتی گفت :" مقابل بهترین های دنیا بازی می کنیم. سعی می کنم بهترین عملکردم را داشته باشم و از کسب جایزه خیلی خرسند هستم."

19:35: پرنیل هاردر از تیم زنان چلسی و روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ بهترین مهاجمان فصل فوتبال اروپا در رده زنان و مردان شدند.

19:38:  هاردر در مورد دریافت جایزه بهترین مهاجم زن فصل فوتبال اروپا گفت :" همیشه و از سن ده سالگی می خواستم فوتبالیست حرفه ای شوم و حتی اگر نشد که فوتبالیست شوم می خواستم مربیگری کنم. فوتبال در خون من است.

19:40 : لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ گفت :" نمی دانم که چه لحظه ای برای من بهترین بوده است. همه اتفاقاتی که رخ داد، خیلی خاص بود. زدن چهار گل مقابل ستاره سرخ خاطره ایست که با محبت در یاد خواهم داشت."

19:55: ژان لوک واسور سرمربی تیم زنان لیون و هانسی فلیک سرمربی تیم مردان بایرن مونیخ به عنوان بهترین مربیان فصل فوتبال اروپا در حوزه زنان و مردان انتخاب شدند.

20:00 : پرنیلا هاردر از چلسی به عنوان بهترین بازیکن زن فوتبال اروپا معرفی شد.

20:03: روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بهترین فوتبالیست مرد فوتبال اروپا در فصل 21-2020 شد.

4125