الکس نوری در آستانه حضور در استقلال/ پس از تایید هیات مدیره امضا می کند

الکس نوری در آستانه حضور در استقلال/ پس از تایید هیات مدیره امضا می کند

خبرگزاری فوتبالی- امروز برای استقلال و هوادارانش یک روز برزخی بود.

به گزارش فوتبالی، صحبتهای دیشب احمد سعادتمند درباره ماجرای استراماچونی، اتفاق های دوحه، هزینه های باشگاه و دیگر مسایل مثل نقل و انتقالات، باعث شد تا از صبح امروز هجمه های زیادی علیه او شکل بگیرد. این هجمه ها و انتقادها آنقدر شدید بود که هر کس به وضعیت نگاه می کرد، حدس می زد که سعادتمند به شب نرسیده، برکنار خواهد شد یا استعفا خواهد داد.

آنقدر وضعیت استقلال به هم ریخته است و این تیم بحرانهای مختلف و پنجره بسته و مشکلات مالی و ساختاری و مدیریتی دارد که دورنمای خوبی برای این باشگاه نمی توان متصور بود. آنچه مشخص است این است که سعادتمند همه برگهایش را خرج کرد و حالا تنها برای نجات خودش و باشگاه یک برگ برنده دارد و آن حضور الکس نوری در استقلال است. سعادتمند در ماجرای استراماچونی متهم به بازی با افکار عمومی هواداران و دروغ به آنها شد و کار به جایی رسید که استراماچونی که زیاد در اینستاگرام فعال نیست و در مواقع بحرانی استوری می گذارد در دو استوری، کمر به تکذیب سعادتمند بست و هجمه شدیدی هم به سعادتمند پس از استوری های استراماچونی وارد شد که داستان برکناری یا استعفای او را کلید زد. اما برکناری و استعفای سعادتمند تا این لحظه محقق نشده است. 

ظاهرا توافق او با الکس نوری به مدد کمک های انبوه ساز عشق استقلال که البته قرار شده به استقلال فقط پول قرض بدهد کار را به جایی رساند که نوری راضی به حضور در استقلال شده است. هنوز درباره رقم دقیق قرارداد او با باشگاه اطلاعات خاصی منتشر نشده است اما ابتدا از ارقامی چون یک میلیون یورو (900 هزار یورو خودش و 100 هزار یورو دستیارش) صحبت می شد که ظاهرا در توان باشگاه استقلال نبوده است. ضمن اینکه خبر آمده بود دو هفته پیش، الکس نوری به استقلالی ها پاسخ رد داده است اما اینکه توافق جدید چه بوده هنوز مشخص نیست. پیشنهاد استقلال به نوری چیزی در حدود 500 هزار یورو بوده که ظاهرا 450 هزار یورو برای خود نوری و 50 هزار یورو برای دستیارش در نظر گرفته شده است. نوری این پیشنهاد را رد کرده بود اما ظاهرا با یک رقم بینابین طرفین به توافق رسیده اند.

سعادتمند دیشب و امشب می خواست خبر توافق را رسانه ای کند. همانطور که امروز هم نوشتیم او از وزیر ورزش و جوانان هم اوکی نهایی را گرفته است اما مدیرعامل استقلال به تایید هیات مدیره باشگاه هم احتیاج دارد. دیشب جلسه هیات مدیره برگزار نشد و البته به جای برگزاری جلسه، خبر ناراحتی هیات مدیره از سعادتمند منتشر شد. اینکه چرا سعادتمند با وزیر ورزش و جوانان هماهنگ کرده اما با اعضای هیات مدیره ماجرای الکس نوری هماهنگ نشده است. هیات مدیره ای که امروز صحبت از عدم همراهی اش با سعادتمند و حضور آنها در وزارت ورزش برای برکناری سعادتمند بود که همه این اخبار امروز تکذیب شد. حتی خلیل زاده هم سرپرستی اش در استقلال را شایعه خواند. تا عصر امروز همه خبرگزاریها و سایتها و کانالها و صفحات مجازی خبر از برکناری یا استعفای سعادتمند می دادند که گفت و گوی او با خبرگزاری فوتبالی نشان داد هنوز نه استعفایی در کار است و نه برکناری اتفاق افتاده است.

با اینکه انتقادهای زیادی به عملکرد سعادتمند، مشاوران، معاونان و سیاستهایش در باشگاه استقلال از نظر مدیریتی و فنی وجود دارد و همانطور که می بینید، پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته است و همین ماجرا باعث شد تا استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود، اما او برای حضور الکس نوری، قصد دارد تا هیات مدیره اش را راضی کند. فردا قرار است در این باره جلسه ای هیات مدیره برگزار شود که در این جلسه نظرات اعضا درباره حضور الکس نوری در استقلال گرفته شود و پس از تایید اعضا، نام سرمربی جدید استقلال اعلام شود. باید تا فرداشب منتظر ماند و دید آیا الکس نوری به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی خواهد شد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد. این آخرین برگ سعادتمند است ومطمئنا اگر نوری سرمربی استقلال نشود، سعادتمند صندلی مدیریت باشگاه را ترک خواهد کرد. به احتمال زیاد وزیر ورزش و جوانان هم به سعادتمند گفته است که اول باید تاییدیه هیات مدیره گرفته شود و بعد سعادت مجوز پیدا می کند که با الکس نوری قرارداد ببندد و الکس نوری در تهران قراردادش را امضا می کند. باید تا فردا عصر صبر کرد.

1111