خسروی: سیامک نعمتی باید مثل بن‌عطیه بخشیده شود

خسروی: سیامک نعمتی باید مثل بن‌عطیه بخشیده شود

خبرگزاری فوتبالی- کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید سیامک نعمتی را مانند بن عطیه مدافع تیم فوتبال الدحیل ببخشد و او اجازه حضور در ترکیب پرسپولیس در دیدار مقابل پاختاکور را داشته باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، علی خسروی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا اخراج سیامک نعمتی را ببخشد و او اجازه حضور در دیدار مقابل پاختاکور را پیدا کند، گفت: به همان دلیل غلطی که بن عطیه بخشیده شد باید سیامک نعمتی هم بخشیده شود.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا از بند سه ماده ۷۵ استفاده درستی نادرستی کرد و بازیکن الدحیل را بخشید و باید الان از این بند برای سیامک نعمتی هم استفاده کند. البته اگر آنها به خاطر پول های باشگاه الدحیل چنین تصمیمی گرفته باشند بازیکن پرسپولیس شانسی برای بخشیده شدن ندارد.

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: بارها صحنه اخراج سیامک نعمتی را مشاهده کردم و او فقط باید کارت زرد می گرفت.

وی در خصوص اینکه آیا در نهایت نعمتی بخشیده خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: به اعتقاد من فوتبال ایران قدرت زیادی در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد و احتمال بخشیده شدن این بازیکن زیاد نیست اما مدیران باشگاه نباید دست از فشار خود بردارند.

ترجمه بندهای بالا

75.1-تصمیماتی که داور در زمین بازی می گیرد قطعی است و به طور کلی توسط مراجع قضایی قابل بررسی و بازبینی نیست.

75.2  در شرایط خاص، ممکن است صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاقی AFC  افزایش یابد.

75.3  در مواردی که تصمیم داور شامل یک اشتباه آشکار باشد (مانند اشتباه در شناسایی هویت شخص مجازات شده)، مراجع قضایی فقط می توانند عواقب انضباطی آن تصمیم را بررسی کنند. در مواردی که اشتباه در شناسایی  رخ داده باشد، مطابق این قانون، ممکن است دادرسی انضباطی فقط درمورد فردی که واقعاً مقصر بوده آغاز شود.

75.4.  اعتراض به یک اخطار یا اخراج از زمین بازی پس از دو اخطار فقط در صورت خطای داور در شناسایی هویت بازیکن قابل قبول است.

7474