خبر عجیب کفاشیان: نامه تعلیق فدراسیون فوتبال آمده است!/ کمیته انتقالی به درد فوتبال نمی خورد

خبر عجیب کفاشیان: نامه تعلیق فدراسیون فوتبال آمده است!/ کمیته انتقالی به درد فوتبال نمی خورد

خبرگزاری فوتبالی- نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فیفا با ارسال نامه ای این فدراسیون را تهدید به تعلیق کرد.

به گزارش فوتبالی، علی کفاشیان در یک گفت و گوی ویدیویی با کانال آخرین خبر اعلام کرد: در آخرین جلسه هیات رئیسه اعلام شد که یک نامه آمده که مربوط به بحث تعلیق است و گفتند که یک روزه باید جواب بدهیم که من گفتم نامه بزنید دو سه هفته ای مهلت بگیرید تا با مشورت با حقوقدانان به نامه فیفا پاسخ درستی بدهیم.

کفاشیان در ادامه گفت: چون نامه های فدراسیون فوتبال را به من نشان نمی دهند از جزئیات دقیق نامه ای که از سوی فیفا آمده است اطلاع کاملی ندارم. 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با ابراز نگرانی از وضعیت حال حاضر فدراسیون گفت: عدم تایید اساسنامه، برگزار نشدن انتخابات و بحث تعلیق فوتبال ایران در وضعیت کنونی نگران کننده است.

کفاشیان با اشاره به عدم حضور در انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال گفت: من در انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال شرکت نمی کنم چون سنم از 65 سال بالاتر است و بازنشسته هستم،به من در فوتبال خوش می گذرد و با رئیس بعدی هماهنگ می کنم که در فوتبال به من جایی بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید خیلی ها برای حل مشکلات فعلی فدراسیون به دنبال تعلیق آن و تشکیل کمیته عادی سازی یا  انتقالی باشند اما من معتقدم کمیته انتقالی به درد فدراسیون فوتبال نمی خورد.

کفاشیان با اشاره به مشکلات فراوان فدراسیون در بخش های مختلف پرونده های متعدد حقوقی و در راس آن مارک ویلموتس گفت: رئیس بعدی فدراسیون بیچاره است.

وی در ادامه تصریح کرد: ویروس کرونا و تحریم باعث گرانی خودرو و مسکن و بازیکن و همه چیز شده است اما اگر حق پخش تلویزیونی را به فوتبال بدهند، همه مشکلات فوتبال حل می شود.

فیفا و ای اف سی طی نامه هایی رسمی به فدارسیون فوتبال ایران، به دلیل آنچه، فراخواندن اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از سوی دولت و مقام‌های قضایی که مصادق بارز دخالت دولت در ورزش است، این فدراسیون را تهدید به تعلیق کرده است.

 فیفا معتقد است مقامات قضایی و دولتی نباید در تصمیمات فدراسیون ها دخالتی داشته باشند.

حالا با ورود مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و سایر ارگان های نظارتی به پرونده ویلموتس، فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید به تعلیق کرده است. مدتی قبل هم ایرادات اساسی از اساسنامه این فدراسیون گرفته شده بود که البته آن مشکل هم هنوز به طور کامل مرتفع نشده است.

7655