نگاهی به آمار استقلال در سه جام/ شروع با یک مربی، پایان با یک مربی دیگر!

نگاهی به آمار استقلال در سه جام/ شروع با یک مربی، پایان با یک مربی دیگر!

خبرگزاری فوتبالی- استقلال بعد از یک فصل پر فراز و نشیب فوتبالی شنبه شب با باخت برابر پاختاکور ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به کار خود در سومین جامی که حضور داشت خاتمه داد.

 به گزارش فوتبالی، استقلال در لیگ برتر 1398-1399 با کسب 53 امتیاز نایب قهرمان شد و در جام حذفی هم با شکست در برابر تراکتور در فینال جام حذفی دستش از جام کوتاه ماند. قهرمانی  درلیگ قهرمانان آسیا تنها جامی بود که استقلالی ها امیدوار بودند برای سومین مرتبه به آن برسند اما در مرحله یک هشتم نهایی تسلیم پاختاکور ازبکستان شدند.

آمار استقلال در لیگ نوزدهم


استقلال در لیگ نوزدهم تحت هدایت آندره‌آ استراماچونی وارد مسابقات شد و فرهاد مجیدی لیگ برتر را با استقلال به پایان رساند.
آبی ها در لیگ برتر آمار 55 گل زده، 31 گل خورده، 14پیروزی، 5 شکست و 11 تساوی را به نام خود ثبت کردند و با کسب 53 امتیاز بعد از پرسپولیس در رده دوم لیگ برتر قرار گرفتند تا سهمیه غیر مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا سال آینده را کسب کنند.

آمار استقلال در جام حذفی

استقلال در رقابت های جام حذفی هم کار را استراماچونی آغاز و با مجیدی به پایان رساند. آنها ابتدا در مرحله یک شانزدهم نهایی تحت هدایت مربی ایتالیایی خود با نتیجه 3-1 گل ریحان البرز را شکست دادند. در مرحله یک هشتم نهای فجر سپاسی را با نتیجه3-0 تحت هدایت استراماچونی شکست دادند. استقلال در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد زیر نظر فرهاد مجیدی با نتیجه2-0 سپاهان را کنار بزند و در مرحله نیمه نهایی بعد از تساوی 2-2 در 120 دقیقه پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد و راهی فینال شد اما در بازی پایانی استقلال و مجیدی تمرکز کافی را نداشتند و با نتیجه3-2 شکست خوردند.

استقلال در رقابت های جام حذفی آمار 12 گل زده، 6گل خورد 4 پیروزی و یک شکست را به نام خود ثبت کرد.

آمار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا


استقلال برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید ابتدا در مرحله پلی آف حاضر می شد. آبی های پایتخت لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر مجیدی آغاز کرد و تحت هدایت مجید نامجو مطلق به کار خود در این مسابقات پایان داد.

استقلال در اولین بازی مرحله پلی آف موفق شد با نتیجه3-0 الکویت را شکست دهد و در دومین دیدار مرحله پلی آف موفق شد با نتیجه 5-0 الریان را شکست تا جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کند.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا استقلال با تیم های الاهلی عربستان، الوحده امارات و الشرطه عراق هم گروه شد. الوحده بعد از سرگیری مسابقات به صورت متمرکز در قطر بعد از شیوع ویروس کرونا، به دلیل ابتلای چند بازیکنش از حضور در ادامه بازی ها انصراف داد. 

آبی ها در دو بازی ابتدایی آبی ها در لیگ قهرمانان آسیا در بهمن 1398 تحت هدایت مجیدی با الشرطه به تساوی یک – یک رسید و در بازی دوم هم با مجیدی برابر الاهلی عربستان 2-1 شکست خورد.

استقلال با از سرگیری مسابقات در شهریور1399 تحت هدایت نامجومطلق در بازی برابر الشرطه به تساوی یک – یک رضایت داد و در بازی پایانی مرحله گروهی با نتیجه 3-0 برابر الاهلی به پیروزی رسید تا جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند. استقلال در دیدار مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 2-1 برابر پاختاکور شکست خورد.

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در مجموع بازی های پلی آف و گروهی آمار 15 گل زده، 6 گل خورده،3پیرزوی، 2شکست و 2 تساوی را به نام خود ثبت کرد.

 آمار کلی استقلال در سه جام

استقلال در پایان این سال فوتبالی خود در سه جام، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آمار 82 گل زده، 43 گل خورده، 21 پیروزی، 8 باخت و 13 تساوی را به نام خود ثبت کرد.

مورد عجیب استقلال

استقلال در سال فوتبالی که پشت سر گذاشت در هر سه جام کار را با مربی که آغاز کرد به پایان نرساند. آبی ها لیگ برتر را با استراماچونی آغاز کردند و کار را با مجیدی تمام کردند. جام حذفی را با استراماچونی آغاز کردند و با مجیدی خاتمه دادند. در لیگ قهرمانان آسیا هم با مجیدی استارت زدند اما با نامجو مطلق با خط پایان رسیدند.

گزارش از سعید لطفی/ خبرگزاری فوتبالی 

9697