بهتاش فریبا: بازی مسعود ریگی فوق العاده است/ استقلال نباید وارد جنگ فیزیکی با پاختاکور شود

بهتاش فریبا: بازی مسعود ریگی فوق العاده است/ استقلال نباید وارد جنگ فیزیکی با پاختاکور شود

خبرگزاری فوتبالی- بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال که سابقه بازی و مریبگری و سرپرستی استقلال را دارد با خبرگزاری فوتبالی گفت و گو کرد.

به گزارش فوتبالی،  بهتاش فریبا، علاوه بر صحبت درباره بازی امشب استقلال - پاختاکور از بازی مسعود ریگی تعریف و تمجید کرد و گفت:" مسعود ریگی کاملا در اختیار تیم است، اگر یک تیم 3 بازیکن همچون ریگی داشته باشد موفق می شود."

فریبا در خصوص شرایط استقلال بعد از پیروزی ارزشمند برابر الاهلی خاطرنشان کرد:" استقلال در بازی برابر الاهلی باز سه مهاجم بازی کرد اما3-3-4 بازی نکرد، سیستم استقلال 2-4-4 بود و مهدی قایدی به عنوان هافبک چپ فضای خوبی برای حرکت داشت و مسعود ریگی با دوندگی بالا فضا خالی پشت سر قایدی را هنگام نفوذ پوشش می داد. استقلال ب برد 3-0 برابر الاهلی شرایط روحی و روانی خوبی پیدا کرد. استقلال ثابت کرد می شود در تمام دقایق بازی روی حریف فشار آورد و کلی موقعیت ایجاد کرد."

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص بازی مهم امشب استقلال برابر پاختاکور بیان کرد:" متاسفانه در این چند سال با تیم های ازبکستانی مشکل داشته ایم. قدیمی ها می گفتند فوتبال ما به ازبک ها نمی خورد. آنها فوتبالی قدرتی به نمایش می گذارند و در جنگ های فیزیکی موفق نشان دادند. اگر بازیکنان استقلال وارد بازی فیزیکی با بازیکنان پاختاکور شوند به نظرم ضرر می کنیم و ممکن است نتیجه را واگذار کنیم. استقلال امشب باید فوتبال بازی کند و با چرخاندن توپ ابتکار عمل را در دست بگیرد."

او افزود:" پاختاکور در فاز تهاجمی بازیکنان تاثیرگذار زیادی دارد و ماشاریپوف یکی از بازیکنانی است که باید بازیکنان استقلال خیلی حواسشان به او باشد. در دوران حضور علیرضا منصوریان در استقلال می خواستیم او را به استقلال بیاوریم اما نشد."

 فریبا در باره غیبت وریا غفوری و هروویه میلیچ در بازی امشب گفت:" غفوری و میلیچ بازیکن های باتجربه ای هستند و جزو بهترین های استقلال در بازی برابر الاهلی بودند. در نبود غفوری احتمالا محمد دانشگر در پست دفاع راست بازی می کند که  توانایی خوبی برای بازی در این پست دارد. به جای میلیچ هم زکی پور به میدان می رود. میلیچ بازیکن با کلاس و با تجربه ای است اما با توجه به فوتبال فیزیکی پاختاکور زکی پور برای این بازی مناسب تر است و فکر می کنم نبود میلیچ و بازی کردن زکی پور یک توفیق اجباری برای استقلال بود."

او درپاسخ به این سوال که« استقلال در بازی امشب باید با سه مهاجم خود یعنی مهدی قایدی، ارسلان مطهری و دیاباته به صورت هم زمان همچون دیدار با الاهلی بازی کند یا خیر» اظهار داشت:"  صد در صد شک نکید استقلال باید در این بازی از مهاجم خود بازهم به صورت همزمان استفاده کند. قایدی در بازی با الاهلی نشان داد وقتی در سمت چپ خط هافبک بازی می کند چقدر توان استقلال بیشتر می شود. قایدی برای کارهای سرعتی و انفجاری نیاز به فضا دارد و وقتی از عقب تر حرکت می کند می تواند مهاجمان دیگر را به خوبی تغذیه کند و پیروز نبرده های یک در مقابل یک باشد. در این شرایط قایدی فرصت بیشتر برای حرکت و شوت زدن هم پیدا می کند."

فریبا در مورد عملکرد مسعود ریگی در استقلال خاطر نشان کرد: "ریگی از روزی که به استقلال آمد از او تمجید کردم. او در شهرخودرو و مدل فوتبالی که تیم های یحیی گل محمدی بازی می کنند نمایش بی نقصی داشت. زمانی که گل محمدی در شهرخودرو بود بازی های این تیم را نگاه می کردم، مدل بازی تیم های گل محمدی را دوست دارم و ریگی در شهرخودرو نشان می داد که بازیکنی آینده دار است. اگر یک تیم 3 بازیکن مثل ریگی داشته باشد غمی ندارد. او کاملا در اختیار تیم است، قدرت حمل توپ خوبی دارد و قدرت شوت زنی قابل قبولی هم دارد."

 وی افزود: "در بازی برابر الاهلی قبل از گل اول استقلال که قایدی به ثمر رساند توپ ربایی عالی ریگی باعث شد تا قایدی در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. متاسفانه در فوتبال همیشه بازیکنی که گل می زند دیده می شود اما مهاجم برای گل زدن نیاز به پاس دارد و هافبک هایی مثل ریگی این وظیفه را به دوش می کشند البته در کل دنیا همین اس، در بارسلونا همه رونالدینیو را می دید اما کمتر کسی بازی بی نقص هافبک های این تیم را در خاطر دارد."

از فریبا که در بخشی از صحبت هایش در مورد علاقه اش به سبک بازی تیم های یحیی گل محمدی  صحبت کرده بود پرسیدیم که او در پایان اینطور پاسخ داد: "تیم های یحیی بسیار عالی بازی می کنند. تیمی که او در شهرخودرو ساخته بود خیلی خوب فوتبال بازی می کرد و قطعا در پرسپولیس هم به این نقطه می رسد. مدل بازی پرسپولیس به شکلی است که بازیکنی همچون وحید امیری در زمین همه جوره بازی می کند. بدون شک پرسپولیس یکی از تیم های قدرتمند در لیگ بیستم خواهد بود." 

9697