دومین جدال ایران و عقاب‌ها بعد از یک دهه؛ اسکو در پی جبران شکستِ قطبی

دومین جدال ایران و عقاب‌ها بعد از یک دهه؛ اسکو در پی جبران شکستِ قطبی

خبرگزاری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۲ مهرماه در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی مالی می‌رود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران قرار است در این ماه ۲ بازی تدارکاتی را داشته باشد تا سرانجام طلسم بازی نکردن تحت هدایت دراگان اسکوچیچ بشکند. پیش از این ۲ بار مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ و همچنین یک فیفا دی به تعویق افتاده بود اما این بار ماجرا فرق دارد.

با اعلام فدراسیون فوتبال تیم ملی باید روز هفدهم مهرماه در تاشکند به مصاف ازبکستان برود و پنج روز بعد یعنی در تاریخ ۲۲ مهرماه در آنتالیا رو در روی تیم ملی مالی قرار بگیرد. پیش از این صحبت از تیم‌های دیگری برای بازی دوم بود اما سرانجام این تیم آفریقایی انتخاب شد.

تیم ملی فوتبال ایران قرار است برای دومین بار به مصاف مالی برود. این ۲ تیم در سال ۸۸ و در تورنمنت چهار جانبه قطر که تیم‌های کره شمالی و قطر هم حضور داشتند به جدال با یکدیگر پرداختند که تیم مالی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. این بازی که در تاریخ ۹ دی ماه برگزار می‌شد در حالی با پیروزی نماینده آفریقا به اتمام رسید که کریم انصاری‌فرد زننده تک گل ایران بود. ملی‌پوشان با هدایت افشین قطبی پیش از آن بازی به قطر هم با نتیجه سه بر ۲ باختند اما موفق شدند با یک گل کره شمالی را از پیش رو بردارند.

حالا بعد از ۳۹۴۰ روز بار دیگر ایران و مالی به مصاف هم می‌روند. بیش از ۱۰ سال از آن دیدار گذشته و ۲ تیم تفاوت‌های زیادی پیدا کرده‌اند. بر خلاف ایران که سرمربی جدید روی نیمکت خود دارد محمد ماگاسوبای مالیایی حدود سه سالی می‌شود که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورش شده است. مالی هم مانند ایران در جام‌ ملت‌های سال ۲۰۱۹ به توفیقی نرسید. آنها در مرحله یک هشتم نهایی باتک گل ویلفرد زاها به ساحل عاج باختند و به خانه بازگشتند.

آخرین جدال ایران با یک تیم آفریقایی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ بود که ملی‌پوشان موفق شدند در جام جهانی ۲۰۱۸ با یک گل از سد تیم ملی مراکش بگذرند و حالا پس از حدود ۲ سال و نیم باید به مصاف تیمی از قاره سیاه بروند. در سوی مقابل مالی هم در سال ۲۰۱۹ و در جدالی تدارکاتی به مصاف عربستان رفت و با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شد.

در آخرین لیست نفرات دعوت شده به تیم ملی مالی، این تیم تنها ۲ بازیکن از لیگ داخلی داشت که هر ۲ دروازه‌بان بودند. الباقی نفرات دعوتی از کشورهای فرانسه، ترکیه، اتریش، آلمان، انگلیس، کنگو، پرتغال، موناکو، بلژیک، عربستان آمدند. یوسف کونه(لیون)، آمادو حایدارا(لایپزیش)، محمد کامارا (سالزبورگ اتریش) و موسی جنپو(ساوتهمپتون) جزو نفرات سرشناس تیم ملی مالی به حساب می‌آیند.

حال باید دید شاگردان دراگان اسکوچیچ در دومین آزمون خود مقابل تیم رده پنجاه و هفتم رنکینگ فیفا چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورند. آیا انتقام بازی ۱۰ سال پیش گرفته می‌شود یا خیر.

6641