ماجرای جالب توپ بازی سوپرکاپ اروپا؛ از سرتاسر دنیا با عشق!

ماجرای جالب توپ بازی سوپرکاپ اروپا؛ از سرتاسر دنیا با عشق!

خبرگزاری فوتبالی – امشب دیدار سوپرکاپ اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و سویا در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. توپ بازی امشب توسط آدیداس طراحی شده و در طراحی آن از نقاشی کودکان استفاده شده است.

به گزارش فوتبالی، این توپ که بر پایه طرح «سوباسا» که طرح استفاده شده در لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های جهان است ساخته شده در پس زمینه خود شامل ۱۸ تصویر نقاشی شده توسط کودکانی خاص است. این کودکان توسط بنیادهای حامی کودک یوفا، حمایت می‌شوند و نقاشی‌هایشان به صورت کمرنگ رو توپ چاپ شده است. چالش کشیدن نقاشی از ۲ سال پیش و در جریان فعالیت‌های آموزشی انجام شده در Escola Branca در لیرای پرتغال آغاز شده و کودکان بسیاری در این چالش شرکت کرده‌اند.

سارا کریا ۱۱ ساله، یکی از کودکانی است که در این چالش شرکت کرده و حالا نقاشی‌اش روی توپ استفاده شده است. او که خودش هم به فوتبال علاقه دارد در نقاشی‌اش دو دختر که دست همدیگر را کنار توپ گرفته‌اند و با گرفتن دست یکدیگر بهم محبت می‌کنند کشیده. او با ابراز خوشحالی از این مسئله گفته: اگر قرار بود امروز یک نقاشی بکشم، بهتر از آن نقاشی که روی توپ منتشر شده، می‌کشیدم. برای من فوتبال یعنی عشق، دوستی و اتحاد.

1101