پایان تقابل‌های نمایندگان ایران و عربستان در مرحله گروهی؛ استقلال شبیه پرسپولیس شد

پایان تقابل‌های نمایندگان ایران و عربستان در مرحله گروهی؛ استقلال شبیه پرسپولیس شد

خبرگزاری فوتبالی- نمایندگان ایران در هشت تقابل برابر تیم‌های عربستانی در دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امتیاز کمتری به دست آوردند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، شب گذشته(چهارشنبه) تیم فوتبال استقلال در آخرین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه اول به مصاف الاهلی عربستان رفت و با نتیجه پرگل سه بر صفر به برتری رسید تا با پنج امتیاز در گروه خود دوم شود و به مرحله بعدی صعود کند.

با انجام شدن این بازی پرونده تقابل‌های نمایندگان ایران و عربستان در دور گروهی هم بسته شد و ماحصل هشت تقابل بین چهار تیم ایرانی و چهار تیم عربستانی، چهار برد برای نمایندگان سعودی، سه پیروزی برای تیم‌های ایرانی و یک تساوی بود. (بازی‌های تیم الهلال به دلیل انصراف این تیم حذف شد)

در گروه اول استقلال ابتدا با نتیجه ۲ بر یک به الاهلی عربستان باخت اما در جدال برگشت به برتری پرگل سه بر صفر رسید تا با یک برد و یک باخت به کار خود پایان دهد. در گروه دوم تیم شهرخودرو یک بار با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و بار دیگر در برابر الهلال تن به تساوی بدون گل داد تا از جدال برابر این تیم قدرتمند یک امتیاز دشت کند.

در گروه سوم پرسپولیس بهترین عملکرد را داشت. آنها نخستین تیم ایرانی بودند که موفق شدند رقیب عربستانی خود یعنی التعاون را شکست دهند. این ماجرا ۲ بار تکرار شد و شاگردان یحیی گل‌محمدی ۲ بار با نتایج مشابه یک بر صفر از سد رقیب خود گذشتند تا صاحب ۱۰۰ درصد امتیازات تقابل‌ با تیم عربستانی شوند.

در نهایت تیم سپاهان اصفهان در مصاف با النصر عربستان ۲ بار متوالی با نتیجه مشابه ۲ بر صفر شکست خورد تا تنها تیم ایرانی باشد که از جدال برابر نمایندگان عربستان امتیازی کسب نمی‌کند.

در مجموع از ۲۴ امتیاز ممکن ۱۴ امتیاز به عربستانی‌ها و ۱۰ امتیاز به تیم‌های ایرانی رسید. هشت گل نمایندگان سعودی به ثمر رساندند و ۶ گل هم نصیب نمایندگان ایران شد. مقتدرانه‌ترین برد به استقلال اختصاص داشت و در سوی مقابل ۲ باخت سپاهان در کنار شکست شهرخودرو سنگین‌ترین شکست‌ها با نتیجه ۲ بر صفر بودند.

6641