سوژه روز؛ تیم ملی لباس ندارد!

سوژه روز؛ تیم ملی لباس ندارد!

خبرگزاری فوتبالی- با وجود اینکه حدود دوماه از فسخ قرارداد شرکت آل اشپورت با فدراسیون فوتبال می‌گذرد، اما مدیران هیچ اقدامی برای عقد قرارداد جدید نکردند و مشخص نیست شاگردان دراگان اسکوچیچ با چه پیراهن‌هایی قرار است اردوی تدارکاتی‌ و دو مسابقه دوستانه‌شان را برگزار کنند!

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه شهروند، بعد از ماجراهای عجیب فدراسیون با شرکت آدیداس که با نظر سرمربی سابق تیم ملی(کارلوس کی‌روش) مدیران فوتبال مجبور شدند از این شرکت معتبر برای جام جهانی و جام ملت های آسیا لباس خریداری کنند، مسئولان با جدایی مربی پرتغالی دیگر چنین مساله‌ای را تکرار نکردند و بار دیگر به سراغ شرکت آل اشپورت رفتند.تیم ملی بزرگسالان هفته آینده اردوی تدارکاتی خود را بعد از یکسال و یک‌ماه تعطیلی مسابقات زیر نظر دراگان اسکوچیچ شروع خواهد کرد اما هنوز تکلیف البسه اعضای تیم مشخص نیست. آل اشپورت که از حدود یکسال قبل بار دیگر اسپانسر البسه بسیاری از تیم های ایرانی شد با فدراسیون فوتبال هم قرارداد همکاری امضا کرد و همه تیم های ملی بار دیگر البسه این شرکت آلمانی را برتن کردند. تیم ملی بزرگسالان هم با هدایت مارک ویلموتس در بازی های مقدماتی جام جهانی با البسه آل اشپورت به میدان رفت. در تعطیلات کرونایی فوتبال اما اتفاقاتی افتاد که ظاهرا تا همین امروز هم تدبیری برای آن اندیشیده نشده است.

در روزهایی که فوتبال ملی کاملا تعطیل بود، شرکت آل اشپورت با تغییراتی که در مدیریت بخش خاورمیانه خود داشت ناگهان تصمیم به فسخ یک طرفه قراردادش با فدراسیون فوتبال گرفت. ماجرای این فسخ یکطرفه به نوع قرارداد فدراسیون فوتبال با این شرکت آلمانی برمی‌گشت که تاکنون نوع همکاری طرفین مشخص نشده بود اما آنچه به بیرون درز کرد حاکی از این بود که بخشی از البسه تیم‌های ملی به صورت رایگان تامین می‌شد و در عوض فدراسیون فوتبال برای تامین البسه داوران، کمیته آموزش و … باید از شرکت آل اشپورت پوشاکی را خریداری می‌کرد. این نوع قرارداد به مذاق مسئولان جدید آل اشپورت خوش نیامد و بعد از تغییر نماینده شرکت آلمانی در ایران آنها تصمیم به عدم همکاری گرفتند.مساله مهم اما چیز دیگری است. 

اینکه با گذشت حدود دو ماه از کناره گیری آل اشپورت از تولید البسه تیم‌های ملی فوتبال هنوز هیچ اتفاق جدیدی در این مسیر رخ نداده است. مدیران فدراسیون نه مذاکره‌ای برای ادامه قرارداد با آل اشپورت انجام دادند و نه با شرکت دیگری برای عقد قرارداد جدید صحبت کردند.این در حالی است که تیم ملی بزرگسالان هفته آینده اردوی تدارکاتی خود را بعد از یک‌سال و یک‌ماه تعطیلی مسابقات زیر نظر دراگان اسکوچیچ شروع خواهد کرد اما هنوز تکلیف البسه اعضای تیم مشخص نیست. همچنین تیم های ملی فوتسال، جوانان و نوجوانان نیز باید در مسابقات بین المللی حاضر شوند و آنها نیز معلوم نیست با البسه چه شرکتی وارد تورنمنت‌های مذکور می‌شوند.

البته مدیران فدراسیون فوتبال تا حدی دلشان قرص است که از گذشته مقداری لباس برای تیم های ملی در انبار باقی‌مانده است اما مساله مهم این است که باتوجه به فسخ قرارداد با آل اشپورت استفاده از لباس های این شرکت موانع قانونی دارد و شرکت آلمانی می‌تواند فدراسیون فوتبال را با شکایت مواجه کند.باید منتظر ماندو دید تدبیر مسئولان فدراسیون طی روزهای آینده در این باره چیست و تیم ملی مدل اسکوچیچ در نهایت با پیراهن های چه شرکتی اردوی تدارکاتی خود را آغاز خواهد کرد و به مصاف ازبکستان و مالی در دو دیدار تدارکاتی خواهد رفت.

 1984