نگرانی در خط حمله پرسپولیس/ مهاجمانی که گل نمی زنند

نگرانی در خط حمله پرسپولیس/ مهاجمانی که گل نمی زنند

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیس همراه با یحیی گل محمدی در بازی رفت و برگشت برابر الدحیل شکست را قبول کرد تا تکلیف صعود این تیم در روز آخر مسابقات دور گروهی مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، شاگردان یحیی گل محمدی شب گذشته و در بازی برابر الدحیل به نوعی برای کسب حداقل امتیاز و کسب تساوی به زمین مسابقه رفتند که با توجه به نظر اکثر کارشناسان فوتبالیاین کار برابر تیمی که خط حمله خطرناکی دارد اشتباه است. پرسپولیسی ها تا زمانی که شجاع خلیل زاده مرتکب خطای پنالتی در محوطه جریمه نشده بود در کارهای دفاعی و میانه میدان به درستی تموفق شدند آنچه کادر فنی از آن ها خواسته بود اجرایی کنند. 

اما آنچه بعد از گل مشخص بود پرسپولیس هیچ برنامه خاصی برای برگشت به بازی و جبران گل خورده نداشت قرمزها هرچند در دقایق پایانی بر توپ و میدان مسلط بودند اما به اندازه کافی موقعیت گل نساختند که می توان یکی از دلایل مهم آن را نبود مهاجم گلزن و مکملی خوب برای عیسی آل کثیر دانست.

پرسپولیس پس از جدایی مهدی ترابی و علی علیپور که در فصل گذشته با هم نیمی از گل های پرسپولیس را به ثمر رساندند توانست عیسی آل کثیر و آرمان رمضانی را جذب کند اما با توجه به نبود هماهنگی لازم و فرصت کم برای تمرین کردن کنار تیم هنوز موفق نشدند آنچه از یک مهاجم گلزن در پرسپولیس انتظار می رود را برآورده کنند. 

قرمزها حتی در صورت برتری برابر الشارجه و صعود به دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برابر حریفان قدرتمند برای رفتن به مراحل بالاتر  نیاز به خلق موقعیت بیشتر و زدن گل دارند، چیزی که در پرسپولیس یحیی دیده نمی شود. 

 نیمکت پرسپولیس در خط حمله جوابگوی نیازهای این تیم در مواقع ضروری که پرسپولیس نیاز به نیروی تهاجمی بیشتر دارد نیست به علاوه یحیی گل محمدی هم قادر به بهره گرفتن از همین موجودی مختصر نیست. امید عالیشاه و مهدی عبدی  به اندازه ای که انتظار دارند و در بازی های پرسپولیس تاثیر گذار بوده اند بازی نمی کند، حضور آرمان رمضانی در سه بازی گذشته هم نتوانسته گره ای از تیم باز کند و از همه مهمتر اینکه وحید امیری هم در خط حمله یحیی آن بازیکن همیشگی نیست و بازدهی لازم را ندارد. 

آنچه در سه بازی گذشته پرسپولیس برابر التعاون و الدوحیل کاملا مشخص بود و حتی در فصل نقل و انتقالات هم قابل پیش بینی بود، خط حمله پرسپولیس زهر ندارد و بازیکنان هجومی این تیم در خط حمله نمی توانند برای حریفان این تیم خطرناک باشند و موقعیت ها را تبدیل به گل کنند. 

کادر فنی پرسپولیس اگر برای حل این مشکل راهی پیدا نکند از این به بعد هم در لیگ بیستم با همین مشکل دست به گریبان خواهد بود چرا که با توجه به قانون جدید سازمان لیگ تیم های ایرانی از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم هستند و در لیگ برتر هم مهاجم شاخصی باقی نمانده است.

7655