قانون تغییر کرد/ پرسپولیس فقط با بردن الشارجه صعود می کند

قانون تغییر کرد/ پرسپولیس فقط با بردن الشارجه صعود می کند

خبرگزاری فوتبالی- کار صعود تیم فوتبال پرسپولیس به مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با شکست مقابل الدحیل قطر به اما و اگر کشیده شد.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در دیدار پنجم خود در گروه C لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18:30 امروز دوشنبه در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف تیم الدحیل قطر رفت که این دیدار با پیروزی یک بر صفر تیم قطری به پایان رسید

بعد از کسب 6 امتیاز در دو بازی گذشته برابر التعاون تصور می شد شرایط برای صعود قرمزها از گروه C  مسابقات راحت تر به نظر برسد اما خطایی که شجاع خلیل زاده در محوطه جریمه روی مهاجم الدحیل انجام داد موجب شد این تیم با ضربه پنالتی که تبدیل به گل کرد و شکست قرمزها کار پرسپولیس را برای صعود به روز آخر مسابقات بکشاند.

برد الشارجه مقابل التعاون باعث شد تا معادلات صعود در این گروه پیچیده تر از گذشته شده و هر چهار تیم الدحیل قطر، الشارجه امارات، التعاون عربستان و پرسپولیس شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشند.

نماینده امارات با این پیروزی ۷ امتیازی شد تا کار را برای شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس سخت تر از گذشته کند.

با نتیجه به دست آمده صعود التعاون دور از دسترس به نظر می‌رسد، به ویژه این‌که آن‌ها باید در هفته پایانی مقابل الدحیل قطر قرار گیرند. با قدرت‌نمایی الشارجه این تیم پیش از دیدار پایانی، هم‌امتیاز با پرسپولیس شد و به دلیل تفاضل گل بالای خود توانست در جایگاه دوم جدول گروه C قرار گیرد.

پرسپولیس نیز بایستی با همین تعداد امتیاز در هفته آخر از بازی های مرحله گروهی با الشارجه بازی کند. همچنین الدحیل قطر با ۹ امتیاز و التعاون عربستان با ۶ امتیاز نیز با یکدیگر بازی خواهند کرد که هر دو تیم نیز شانس صعود دارند.

شاگردان گل محمدی در صورت پیروزی مقابل الشارجه بطور قطع صعود خواهند کرد. شرایط امتیازی دو تیم پرسپولیس و الشارجه امارات یکسان است. اگر فرض بر این باشد التعاون عربستان موفق به شکست الدحیل قطر نشود، الدحیل صعود خواهد کرد و دومین تیم صعودکننده گروه C از میان پرسپولیس و الشارجه خواهد بود.

طبق قوانین مسابقات، در صورت برابر بودن امتیاز 2 تیم، بازی رو در رو تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می کند اما در صورتی که بازی های رو در رو مساوی باشد، تفاضل گل تعیین کننده است. با توجه به قوانین قبلی AFC مبنی بر قانون گل زده در خانه حریف، این تصور وجود دارد که پرسپولیس در صورت تساوی بدون گل یا یک بر یک، به دلیل تساوی دو بر دو در امارات، بالاتر از الشارجه راهی مرحله بعد می شود اما این قانون تغییر کرده است.

با توجه به متمرکز برگزار شدن بازی ها در غرب آسیا، AfC قانون گل زده در خانه حریف را حذف کرده و تفاضل گل تعیین کننده است. بنابریان پرسپولیس فقط باید فکر پیروزی مقابل الشارجه باشد تا بتواند به مرحله بعد صعود کند.

در جدول رده‌بندی گروه C، الدحیل با 9 امتیاز صدرنشین است، شارجه و پرسپولیس با 7 امتیاز دوم و سوم هستند و التعاون با 6 امتیاز در رده چهارم است.

دو دیدار پایانی گروه C لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه هفته جاری بطور همزمان در کشور بطور برگزار می شود.

7655