ستاره کره‌ای تاتنهام در تاریخ ثبت شد؛ فقط 28 بازیکن در لیگ انگلیس پوکر کردند

ستاره کره‌ای تاتنهام در تاریخ ثبت شد؛ فقط 28 بازیکن در لیگ انگلیس پوکر کردند

خبرگزاری فوتبالی - سون هیونگ مین به جمع 28 بازیکن تاریخ ملحق شد که در لیگ انگلیس تجربه ثبت چهار گل در یک بازی را دارند.

به گزارش فوتبالی، تاتنهام در مقابل ساوتهمپتون در هفته دوم لیگ برتر انگلیس با نتیجه پنج بر دو به پیروزی رسید که هر چهار گل سون با پاس گلهای هری کین به ثمر رسید. کین البته خودش در سال 2017 در پیروزی شش بر یک تاتنهام مقابل لستر سابقه زدن چهار گل در یک بازی را داشت.

از سال 1992 که لیگ انگلیس به شکل فعلی برگزار می شود، فقط 28 بازیکن تجربه ثبت چهار گل در یک بازی را دارند. محمد صلاح و لوئیز سوارز شاخص ترین چهره های لیورپول هستند که این کار را کرده اند. البته ویدوکا در پیروزی چهار بر سه لیدز مقابل لیورپول و آرشاوین در تساوی 4-4 آرسنال و لیورپول در آنفیلد سابقه ثبت چهار گل در یک بازی را دارند.

در طول تاریخ لیگ برتر انگلیس البته فقط پنج بازیکن تجربه ثبت پنج گل در یک بازی را داشته اند : اندی کول، آلن شیرر، ژرمین دفو، دیمیتار برباتوف و سرجیو آگوئرو. به طور مثال فالکائو برای رسیدن به پنج گل به 36 بازی نیاز داشت در حالی که این پنج نفر این تعداد گل را در یک بازی به ثمر رساندند.

از سویی  تعداد انگشت شماری از بازیکنان در تاریخ لیگ انگلیس در دو بازی چهار گل یا بیشتر زده اند : اوون، فاولر، سولشر، لمپارد، یاکوبو و آگوئرو. 

4125