وکیل بیرانوند: رفتار باشگاه پرسپولیس با او غیر اخلاقی است

وکیل بیرانوند: رفتار باشگاه پرسپولیس با او غیر اخلاقی است

خبرگزاری فوتبالی- وکیل علیرضا بیرانوند به انتقاد از رفتار باشگاه پرسپولیس در قبال دروازه بان تیم ملی پرداخت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مصطفی سلیمانی در خصوص استعفا از سمت معاون حقوقی باشگاه نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: شرایط کار مهیا نبود، هر چند یک سال خوب در این باشگاه داشتم اما گفتم نباشم بهتر است. چون به هر قیمتی نمی‌شود هر جایی ماند و کار کرد.

سلیمانی در مورد این که آیا این مسأله به خاطر بلاتکلیفی باشگاه بوده عنوان کرد: بله، بیشتر مشکلات به همین بلاتکلیفی برمی‌گردد که شرکت نفت به وجود آورده، وزارت نفت چند سالی است که بودجه تیم‌های حرفه‌ای را قطع کرده و این مشکلات زیادی را به وجود آورده و به استناد تبصره‌ای از برنامه 5 ساله ششم توسعه از کمک به تیم‌های نفتی خودداری می‌کند.

وی افزود: به نظر من شرکت نفت در حق تیم‌های نفتی و مناطق نفتی اجحاف می‌کند. تا زمانی که این تیم‌ها به بخش خصوصی واگذار نشوند شرکت نفت باید حمایت کند، متاسفانه همیشه در شروع فصل نقل و انتقالات به این مشکلات برمی‌خوریم. اگر قرار است مشکلی حل شود باید در میانه فصل یا پایان فصل این کار را انجام بدهند. در فوتبال یک زمان طلایی وجود دارد که شما می‌توانید در آن نقل و انتقالات را انجام بدهید. وقتی نتوانید فردا بازیکنی نیست و کوچک‌ترین مشکلی هم پیش بیاید می‌گویند از مدیران بوده است.

معاون حقوقی مستعفی باشگاه نفت مسجد سلیمان در مورد این که این تیم از نقل و انتقالات این فصل جا مانده، گفت: دقیقا، الان نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان تنها تیم‌هایی هستند که در بازار نقل و انتقالات وارد نشده‌اند و این معضلات و مشکلات وجود دارد. مدیران باشگاه‌ها هم بلاتکلیف هستند، چون کارمند وزارت نفت هستند مجبورند سکوت کنند و اقدامی انجام ندهند تا شغلشان را حفظ کنند. حالا قرار شده مثل پارسال از محل بودجه ورزش همگانی امسال هم تیم‌های نفتی تأمین شوند و به کارشان ادامه بدهند و ظاهرا قرار است تا پایان هفته مجوز این موضوع صادر شود.

سلیمانی در گفتگو با تهران ورزشی در مورد این که آیا با استعفایش موافقت شده اظهار داشت: صحبت کردیم و گفتند موافقت نمی‌کنیم ولی با هر شرایطی نمی‌شود کار کرد. من به خاطر همشهری‌هایم و عرقی که به این تیم دارم کار کردم. صرفا نباید حضور در لیگ برتر هدف باشد. این تیم باید بتواند در خور شان شهر اولین‌ها که برای اولین بار فوتبال از آنجا آمد بازی کند. این که فقط در مسابقات شرکت کند دردی را دوا نمی‌کند. مایه درد سر و روی مخ هواداران است.

وی افزود: به جز یکی دو تیم همه تیم‌ها دولتی هستند، فکر می‌کنم ما سال گذشته کمترین بودجه را در لیگ برتر داشتیم. با 11 میلیارد تیم را بستیم که قرارداد یک بازیکن استقلال یا پرسپولیس است. امسال هم می‌خواستیم با یک مربی جوان تیم جوانی را راهی مسابقات کنیم، اما نگذاشتند، شرایطی به وجود آوردند که کار خیلی سخت است. نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان در وضعیت بحرانی هستند.

وکیل علیرضا بیرانوند در مورد این که او برای تیم آنتورپ هنوز بازی نمی‌کند، گفت: دیشب با او صحبت کردم. مربی‌اش گفته دیر به تیم اضافه شده و باید چند وقتی بگذرد. ان‌شاءالله از یکی دو هفته دیگر بازی می‌کند. آنها گفته‌اند گلر اصلی تیم است و شماره یک را به او داده‌اند.

سلیمانی در پاسخ به این سؤال که آیا در قراردادش ذکر شده که گلر اصلی تیم است، عنوان کرد: این کار حرفه‌ای نیست و در قرارداد ذکر نمی‌کنند، کرونا مشکلاتی به وجود آورد، اما قطعا گلر یک آنتورپ است. صحبت‌هایی هم با مدیرش و هم با مربی‌اش انجام دادم. گفتند در آینده که بازی‌ها سخت‌تر می‌شود در جام حذفی و لیگ اروپا قطعا گلر یک ما خواهد بود.

وی در مورد این که آیا مشکل بیرانوند با پرسپولیس حل شد، اظهار داشت: نه، متأسفانه باشگاه‌ پرسپولیس انجام نداده و کاری غیراخلاقی است، در هیچ کجای دنیا با بازیکنی که این همه زحمت کشیده و این همه برای باشگاهش درآمد داشته اینطور رفتار نمی‌شود.

وکیل بیرانوند تصریح کرد: بحث جام جهانی و... به کنار، همین 700 هزار دلاری که رقم انتقالش بود به اندازه دو برابر پولی بود که در کل این سال‌ها پرسپولیس به او داد که کامل هم نداد،‌ یعنی از فصل 96-95 از آپشن‌هایش طلبکار است. این هم از معضلات فوتبال ما است.

7474