نوستالژی/ به بهانه سالگرد دیدار ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی 98

نوستالژی/ به بهانه سالگرد دیدار ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی 98

خبرگزاری فوتبالی- تصاویری خاطره انگیز از دیدار تیم ملی ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه را مرور می کنیم.

به گزارش فوتبالی، دیروز سالگرد بازی ایران – عربستان در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه بود. این بازی 28 شهریور 1376 در ورزشگاه آزادی و با حضور بیش از یکصدهزار تماشاگر مشتاق برگزار شد که ویدیوی خلاصه این بازی را در چند پست بالاتر با گزارش غیرزنده اسکندر کوتی منتشر کردیم. به همین خاطر دیدن چند تصویر خاطره انگيز از آن بازی خالی از لطف نیست. بازی که به تساوی یک بر یک انجامید و البته علی دایی یک گل به ثمر رساند که آفساید اعلام شد. گل عربستانی ها در حالی بدست آمد که توپ از تور دروازه ایران که سوراخ بود و توسط تیم داوران به خوبی چک نشده بود، گذشت و وارد تارتان ورزشگاه شد. کریم باقری هم تک گل ایران را به ثمر رساند. تیم ایران در آن بازی با این ترکیب وارد زمین شد: 

ایستاده از راست: احمد رضا عابدزاده، علی دایی، کریم باقری، محمد خاکپور، مهرداد میناوند، افشین پیروانی

نشسته از راست: علی اکبر استاداسدی، علیرضا منصوریان، حمید استیلی، علی اصغر مدیرروستا و مهدی مهدوی کیا

در این بازی بتدا ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما محمد الدعایه دروازه بان عربستان موفق به مهار ضربه کریم باقری شد. اسکندر کوتی روی این بازی دوباره گزارش کرده اما در گزارش اصلی زمانی که پنالتی اعلام شد فریاد الله اکبر سر داد که در نوع خود جالب بود. سپس مهمان با گل دقیقه 32 الشحرانی پیش افتاد. گلی که نشان داد تور دروازه ایران سوراخ بوده و تیم داوری آن را درست چک نکرده است. علی دایی هم در نیمه اول توانست یک بار دروازه عربستان را باز کند، اما داور ژاپنی گل او را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

در نیمه دوم حملات ایران سرانجام به ثمر نشست و گل دقیقه 64 کریم باقری بازی را به تساوی کشاند تا تیم ملی ایران از یک شکست خانگی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 1998 نجات یابد.

نمايى زيبا از بازيكنان تيم ملى در هنگام پخش سرود ملى ايران

عابدزاده كاپيتان ايران و همتايش در تيم ملى عربستان در مراسم آغاز بازى

احمدرضاعابدزاده، على دايى و كريم باقرى ستون فقرات تيم ملى ايران در بازيهاى مقدماتى جام جهانى ١٩٩٨

على اصغر مديرروستا زوج على دايى در خط حمله تيم ملى كه جانشين خداداد عزيزى در اين بازى شده بود و يك پنالتى را به نفع ايران از مدافعان عربستان گرفت كه كريم باقرى آن را از دست داد.

پرواز بلند على دايى بالاتر از مدافعان عربستان و محمدالدعايه

نمايى از محوطه جريمه عربستان با حضور دايى، مديرروستا و باقرى

6641