سلیمانی: سید جلال توپ را نمی‌زد، داور پنالتی می‌گرفت/ پنالتی روی آل کثیر درست بود

سلیمانی: سید جلال توپ را نمی‌زد، داور پنالتی می‌گرفت/ پنالتی روی آل کثیر درست بود

خبرگزاری فوتبالی- کارشناس داوری فوتبال گفت: داور عراقی عملکرد خوبی داشت و در تمام اتفاق‌های مهم بازی التعاون و پرسپولیس درست سوت زد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، حیدر سلیمانی، درباره ارزیابی اش از عملکرد داوران عراقی در دیدار التعاون عربستان و پرسپولیس ایران اظهار داشت: در نیمه اول اتفاقی بین سیدجلال حسینی و میشل دیوک درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد  که البته قبل از خراب شدن حسینی روی بازیکن حریف، مهاجم التعاون حالت نشستن به خودش گرفت و حسینی کاری انجام نداد که دیوک را متوقف کند.

وی افزود: در ادامه آن صحنه حسینی توپ را هم زد و به همین دلیل داور ریسک خطا گرفتن را انجام نداد. اگر سیدجلال توپ را نمی زد، داور پنالتی می گرفت اما با توجه به دفع توپ، داور هم دستور به ادامه بازی داد.

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره صحنه خطا روی عیسی آل کثیر توضیح داد: در آن صحنه هرچند صاحب توپ نشد اما با توجه به اینکه بازیکن حریف، توپ را نزد و در ادامه پای مهاجم پرسپولیس را زد، اعلام پنالتی درست بود. اگر مدافع التعاون در آن لحظه ابتدا توپ را دفع می کرد و در ادامه پای آل کثیر را می زد این صحنه هم پنالتی نبود.

سیلمانی درباره خطای سدریک آمیسی روی بشار رسن گفت: در آن صحنه بازیکن التعاون در آخرین لحظه پای خود را کشید اما شدت ضربه به حدی نبود که بخواهیم آن را خطای شدید تلقی کنیم و بگوییم داور باید آمیسی را اخراج کند. 

وی تصریح کرد: در کل، داور عراقی عملکرد خوبی داشت و در تمام صحنه ها حاضر بود.

پرسپولیس در این دیدار با نتیجه یک بر صفر برابر التعاون عربستان به برتری رسید تا صدرنشین گروه شود.

7413