درباره رنکینگ جدید فیفا؛ از بیشترین صعود تا برترین‌های هر قاره

درباره رنکینگ جدید فیفا؛ از بیشترین صعود تا برترین‌های هر قاره

خبرگزاری فوتبالی – سایت فیفا جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی دنیا را منتشر کرد که در آن بلژیک اول، فرانسه دوم و برزیل سوم هستند اما می‌توان با بررسی تک تک قاره‌ها به نکات جالبی دست یافت.

به گزارش فوتبالی، ۳ تیم اول قاره اروپا بلژیک، فرانسه و انگلیس هستند که در رنکینگ کلی هم در رده‌های اول، دوم و چهارم قرار گرفته‌اند. نکته مهم در اروپا صعود ۲ پله ای پرتغال است. پرتغال حالا بین ۵ تیم برتر جهان قرار گرفته و چهارمین تیم برتر اروپا است.

بین تیم‌های آمریکای جنوبی برزیل بهترین است و اروگوئه دوم و سوم هستند. بهترین تیم آمریکای شمالی و مرکزی مکزیک است که در رده یازدهم رنکینگ کلی قرار گرفته. رتبه دوم در این قاره به آمریکا و رتبه سوم هم به کاستاریکا تعلق گرفته است.

در آفریقا بهترین تیم سنگال است که در رده بیستم رده‌بندی کلی قرار دارد. تونس و نیجریه هم دوم و سوم هسنتد. مصر در رده هفتم و کامرون هم در رده هشتم برترین‌ تیم‌های آفریقا قرار دارند. بورکینافاسو هم بالاتر از ساحل عاج در رده یازدهم قرار دارد.

در آسیا ژاپن، ایران و کره به ترتیب اول دوم و سوم هستند و در اقیانوسیه هم نیوزلند و جزایر سلیمان اول و دوم هستند.

در این رنکینگ  روسیه با ۶ پله صعود بیشترین پیشرفت را داشته و به رده سی و دوم رسیده. اسلوواکی و استونی هم با چهار پله سقوط بیشترین پسرفت را داشته‌اند.

رتبه آخر این رنکینگ هم در اختیار سن مارینو است. سن مارینو با ۸۱۱ امتیاز در رده ۲۱۰ دنیا قرار دارد.

1101