تیشه به ریشه صنعت نفت؛ همه رفتند

تیشه به ریشه صنعت نفت؛ همه رفتند

خبرگزاری فوتبالی- دراگان اسکوچیچ هرگز فکر نمی کرد ترک صنعت نفت، پایانی برای این تیم باشد و حواله خوشبختی را به مرد کروات هدیه بدهد.

به گزارش فوتبالی، اسکوچیچ بعد از ترک صنعت نفت راهی تیم ملی شد که این تیم بعد از رفتن مربی کروات، بهنام سراج را روی نیمکتش نشاند و بدترین دوران حضورش در لیگ برتر را سپری کرد و در یک کلمه، حتی یک جرعه آب خوش هم از گلویش پایین نرفت و گویا نخواهد رفت.

صنعت نفت، تیم سوم نیم فصل اول بود و فقط عملکردی ضعیف تر از پرسپولیس و استقلال داشت. آنها 29 امتیاز از 15 بازی گرفتند: درست به اندازه استقلال و فقط 2 امتیاز کمتر از پرسپولیس. همین تیم اما در نیم فصل دوم فقط بهتر از ماشین سازی نتیجه گرفت و با 9 امتیاز از 15 بازی، تیم پانزدهم جدول شد. 20 امتیاز کمتر گرفتن یعنی اسکوچیچ با ترک صنعت نفت، تیشه به ریشه این تیم زد و مدیران تیم و مشکلات مالی هم تیر خلاص را به ترکیب تیمی شلیک کرد که بی تردید، گوشه ای از جذابیت های تاریخ لیگ برتر است.

با هر زجری که بود، لیگ نوزدهم تمام شد ولی گویا لیگ بدتری در انتظار آبادانی هاست. صنعت نفت در کنار استقلال و تراکتور، یکی از 3 تیمی است که برای لیگ بیستم سرمربی ندارد و بدتر اینکه خبر و شایعه و گمانه زنی ای درباره مربی اش هم به گوش نمی رسد.

آخرین برگ این تراژدی هم اتفاقی است که صنعت نفت را خالی از هر بازیکنی می کند. بهترین بازیکنان صنعت نفت در لیگ نوزدهم چه کسانی بودند؟ نفر اول، عیسی آل کثیر بود که حالا پیراهن پرسپولیس را به تن دارد. ناصر سالاری که بهترین فصل فوتبالی اش را سپری کرده بود راهی مس رفسنجان شد. محمد دریس جوان که هرگاه بازی کرد، خوب نشان داد همین امروز با پیکان قرارداد بست. میلاد جهانی به عنوان گلسازترین بازیکن لیگ نوزدهم، فصل بعد را در ذوب آهن و اصفهان سپری می کند. عقیل کعبی که نیم فصل از استقلال پیشنهاد مالی خوبی داشت ولی صنعت نفت اجازه جدایی اش را نداد، لیگ بیستم را با پیراهن مس رفسنجان می گذراند. محمد قریشی راهی ذوب آهن شده، مسلم مجدمی به قطر می رود تا برای معیذر بازی کند، سیروان قربانی تصمیم گرفته فوتبالش را در کویت ادامه دهد، جعفر سلمانی می خواهد برای پورتیموننزه بازی کند و رضا جبیره جوان را هم فصل بعد به عنوان بازیکن پیکان خواهیم دید.

صنعت نفت، بخش مهمی از عشق و علاقه مردم آبادان بوده و هست. بی تردید، اتفاقات فعلی که برای این تیم افتاده، به قدری مردم آبادان را زجر داده و می دهد که آنها در طول جنگ هم متحمل آن نشده اند.  

گزارش از علیرضا خطیبی