استقلال- نوری مثل فدراسیون و اسکوچیچ؟

استقلال- نوری مثل فدراسیون و اسکوچیچ؟

خبرگزاری فوتبالی- آیا الکساندر نوری حاضر است با قرارداد ریالی سرمربی استقلال شود؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی از این مربی ایرانی آلمانی به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری استقلال نام برده شده که استقلال در صورت توافق با او، باید این مربی را حاضر به عقد قرارداد ریالی کند.

این نظر صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ است که گفته تمام قراردادهای ثبت شده در لیگ برتر باید به ریالی باشد و امکان عقد قرارداد ارزی نیست.

این موضوع باعث شد تا خبرگزاری میزان احتمال همکاری نوری با استقلال را منتفی بداند چرا که از دید این خبرگزاری، نوری به عنوان مربی‌ای که در بوندسلیگا کار کرده حاضر نیست به جای قرارداد دلاری، به ریال قرارداد ببندد.

استقلال، البته در صورت اینکه برای استخدام نوری به قطعیت برسد، می‌تواند با این مربی برای نحوه پرداخت حقوقش به توافق برسد. بدین صورت که طرفین با هم بر سر مبلغی دلاری یا یورویی به توافق برسند اما معادل ریالی آن در قرارداد ثبت شود و استقلال اینگونه هم به قوانین سازمان لیگ احترام بگذارد هم سرمربی احتمالی‌اش را راضی کند. کاری که پیش از این در قرارداد فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ هم شاهد آن بودیم و فدراسیون با سرمربی تیم ملی قرارداد یورویی بسته اما معادل ریالی آن را پرداخت خواهد کرد. موضوعی که البته با توجه به صعودی بودن ارزش یورو و دلار در بازار ایران، کار طرف ایرانی را سخت خواهد کرد.

از طرف دیگر، استقلال در صورت توافق با نوری باید هر چه زودتر برای دریافت پاسپورت ایرانی این مربی اقدام کند تا نوری مشکلی برای همکاری در لیگ برتر نداشته باشد.

1984