ماجرای جالب تغییر نام ورزشگاه کادیز و اعتراض هواداران

ماجرای جالب تغییر نام ورزشگاه کادیز و اعتراض هواداران

خبرگزاری فوتبالی – مسئولین شهر کادیز به هواداران تیم این شهر پیشنهاد داده‌اند تا با شرکت در رای گیری نام ورزشگاه جدید تیم کادیز را انتخهاب کنند اما بسیاری از هواداران به جای این کار دست به اعتراض زده‌اند.

به گزارش فوتبالی، نام ورزشگاه کادیز رامون د کارنزا است. یکی از سیاستمدارانی که در جریان جریان‌های داخلی حضور داشتند اما قرار است طبق قانون  Historical Memory نام ورزشگاه تغییر پیدا کند. این قانون قربانیان جنگ داخلی اسپانیا را به رسمیت می‌شناسد و رژیم فرانکو را محکوم می‌کند. در شهر کادیز هم توافق شده تا نام یک شخص روی ورزشگاه نباشد.

بیشتر هواداران کادیز علاقه داند تا نام ورزشگاه همان طور که بود بماند یا از «استادیو رامون د کارانزا» به «استادیو کارنزا» تغییر پیدا کند تا وجه انسانی و اینکه نام یک نفر روی ورزشگاه است تغییر پیدا کند. این مسئله اما مورد پذیرش قرار نگرفته و به همین دلیل هم هواداران کادیز اعتراض دارند. نام های دیگری که بیشترین رای را برای نامگذاری ورزشگاه کادیز داشته‌اند فرانسیسکو فرانکو (دیکتاتور سابق اسپانیا) و یکی از رهبران حزب راست‌گرای وکس یعنی سانتیاگو آباسکال است. نام‌هایی که خود باز هم فرق چندانی با نام قبلی ندارند و اسم سیاست‌مداران هستند!

یکی از  رهبران هوادای کادیز گفته: برای من مهم نیست که چه نامی بیشترین رای را بیاورد زیرا می‌خواهیم نام ورزشگاه استادیو کارانزا بماند. هیچ کدام از نام‌هایی که مطرح می‌شود را نمی‌شناسم. سومین نام با بیشترین رای سانتیاگو آباسکا است که  نشان از عدم جدیت مسئولین شهر دارد.

1101