گزارش روز؛ سعادتمند قربانی جدید استراماچونی؟

گزارش روز؛ سعادتمند قربانی جدید استراماچونی؟

خبرگزاری فوتبالی- آیا پرونده بازگشت استراماچونی به استقلال را باید مختومه اعلام کرد؟

به گزارش فوتبالی، این سوالی است که هنوز نمی‌توان به صورت دقیق به آن پاسخ داد منتهی اگر جواب آن مثبت باشد، اصلا بعید نیست که احمد سعادتمند قربانی جدید مربی ایتالیایی باشد و او به خاطر شکست خوردن در پروژه بازگرداندن استراماچونی، مجبور به خداحافظی با باشگاه استقلال شود.

مذاکره‌ای که بالاخره کلید خورد

اولین باری که خبر بازگشت استراماچونی به استقلال منتشر شد، اول شهریور بود که خبرگزاری مهر- که یکی از نزدیکان به احمد سعادتمند در آنجا مشغول به کار است – خبر سفر سعادتمند به ایتالیا را رسانه‌ای کرد و مدعی شد که اگرچه این سفر برای انجام تسویه حساب و توافق بر سر پرداخت مطالبات استراماچونی به ایتالیا صورت گرفته اما برخی از نزدیکان باشگاه مذاکره برای بازگشت وی به ایران را هم دور از ذهن نمی‌دانند.

برنامه سعادتمند برای آوردن استرا یا بهتر بگوییم تغییر در کادر فنی استقلال را، البته از مدتها قبل استارت خورده بود. او که با فرهاد مجیدی رابطه خوبی نداشت، بعد از اینکه استقلال از کورس قهرمانی عقب ماند تصمیم گرفت سرمربی تیمش را برکنار و مربی دیگری را جانشین او کند اما برخی اعضای هیات مدیره استقلال به او توصیه کردند که هر گونه تغییر روی نیمکت استقلال را به پایان فصل موکول کند.

ماجرای جلسه با پاستورلو

اگر چه امیرحسین فتحی و اسماعیل خلیل‌زاده معتقد هستند که در پرونده شکایت استراماچونی می‌توان برای استقلال هم شانس پیروزی قائل بود اما سعادتمند چنین نظری ندارد و فکر می‌کند که استقلال قطعا بازنده جدال حقوقی با مربی ایتالیایی خواهد بود. به همین دلیل او از مدتها قبل به دنبال مذاکره با استراماچونی بود و نهایتا این فرصت را پیدا کرد تا از طریق علی عابدی مربی ایرانی مقیم ایتالیا، با فدریکو پاستورلو مدیر برنامه‌های استراماچونی جلسه بگذارد.

طبق اطلاعات خبرگزاری فوتبالی، سعادتمند در این جلسه به پاستورلو پیشنهاد می‌دهد که آنها قید شکایت از استقلال و گرفتن غرامت را بزنند و استراماچونی قرارداد جدیدی با استقلال ببندد و دوباره روی نیمکت این تیم بنشیند.

مدیر برنامه‌های استراماچونی این پیشنهاد را قبول نمی‌کند و می‌گوید تیم حقوقی استراماچونی برای این پرونده هزینه زیاد کرده‌اند.

مدیرعامل استقلال در واکنش به صحبتهای پاستورلو به او پیشنهاد جدیدی می‌دهد. اینکه از 1.7 میلیون یورویی که قرار است به عنوان غرامت به مربی ایتالیایی پرداخت شود، آبی‌ها فقط 700 هزار یورو به او پرداخت کنند و یک میلیون یوروی باقیمانده را به قرارداد جدید با استراماچونی و آپشن‌های موجود به آن اضافه کنند. قرار می‌شود پاستورلو این موضوع را با استرا مطرح و به سعادتمند جواب دهد. ضمنا قرار بر این بوده که هیچ خبری از این مذاکرات به بیرون درز نکند اما نتیجه چیز دیگری بود و خبرگزاری مهر در تاریخ 3 مهر مدعی شد مذاکرات نمایندگان استقلال با مدیر برنامه‌های استراماچونی خروجی خوبی داشته و این امیدواری وجود دارد که خطری از طرف مربی ایتالیایی استقلال را تهدید نکند.

ماموریتی که هنوز نتیجه‌اش مشخص نیست

یک روز بعد از پیروزی استقلال در دربی جام حذفی، رسانه‌های ایتالیایی خبر مذاکره استقلال با استراماچونی برای بازگشت به ایران را منتشر کردند. به نوشته سایت توتو مرکاتو، پیشنهاد استقلال به استراماچونی دو ساله بوده و وزیر ورزش ایران هم از بازگشت این مربی حمایت می‌کند.

از آنجایی که رسانه‌های ایتالیایی بدون جهت خبری را منتشر نمی‌کنند، رسانه‌ای شدن پیشنهاد 2 ساله استقلال به استراماچونی به معنای این بوده که سعادتمند واقعا به دنبال برگرداندن مربی محبوب هواداران تیمش بوده و با اسم او بازی نکرده منتهی خبرگزاری مهر که اخبارش در حوزه استقلال، موثق است امروز از ایمیلی رونمایی کرده که بازگشت استرا را به تهران بسیار سخت کرده. همان ایمیلی که صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ هم در صحبتهایش به آن اشاره کرده و باشگاه استقلال آن را رد نکرده بود.

بر اساس خبر خبرگزاری مهر، استراماچونی برای نشست رسمی پای میز مذاکره پیش شرط دریافت تمام مطالباتش را گذاشته است. وی رقم پیشنهادی بسیار بالایی (بیش از ۲ میلیون یورو) در سال بعلاوه آپشن های فراوان نظیر حق فسخ یک طرفه، حق غرامت در صورت فسخ (حتی یک طرفه)، غرامت خدشه به وجهه ورزشی در صورت فسخ و حتی فسخ یک طرفه موجه، چندین نوبت بلیت‌های رفت و برگشت بیزینس کلاس برای خود، خانواده و دستیارانش، عدم حضور هیچ ایرانی در کادر فنی و برخی پیش شرط‌های دیگر عنوان کرده است.

قمار بزرگ سعادتمند

سعادتمند با مطرح کردن نام استراماچونی نه تنها کاری کرد که فرهاد مجیدی از استقلال برود بلکه به جز علی کریمی، سایر بازیکنان اصلی این تیم قراردادشان را تمدید کردند تا اسکلت استقلال حفظ شود منتهی هنوز نتیجه قمار بزرگ مدیرعامل استقلال مشخص نیست. او امیدوار بود تلاشهایش برای بازگرداندن استراماچونی در کنار کمپین‌هایی که هواداران استقلال در فضای مجازی برای مربی محبوبشان درست کرده‌اند، باعث شود که استراماچونی انگیزه بیشتری برای بازگشت به تهران داشته باشد و حتی با استقلال بر سر مسائل مالی هم راه بیاید اما چنین اتفاقی رخ نداد تا حالا شایعه رفتن سعادتمند بیش از هر زمان دیگری به گوش برسد.

خبرگزاری مهر دقایقی قبل در گزارشی مدعی شده جدایی احمد سعادتمند و تغییرات مدیریتی که صورت خواهد گرفت یکی از گزینه‌های وزارت ورزش برای استقلال است و آمدن یک سرمربی ایرانی گزینه بعدی است که البته همه اینها بعد از لیگ قهرمانان آسیا رقم خواهد خورد.

1984