چرا آنسو فاتی می‌تواند برای تیم ملی اسپانیا بازی کند؟

چرا آنسو فاتی می‌تواند برای تیم ملی اسپانیا بازی کند؟

خبرگزاری فوتبالی – آنسو فاتی به دلیل آن‌که از کودکی به اسپانیا مهاجرت کرده می‌تواند برای تیم ملی این کشور بازی کند.

به گزارش فوتبالی، آنسو فاتی یکی از ستاره‌های بارسلونا است و می توان او را یکی از بهترین محصولات لاماسیا در چند سال اخیر دانست. فاتی در ۱۷ سالگی هم در بارسلونا بازی کرده و هم در اسپانیا و مهم‌تر از آن، فاتی در هر دو لباس گلزنی کرده است. او البته در اسپانیا متولد نشده و به همین دلیل سایت گل در مقاله‌ای کوتاه به این مسئله پرداخته که چرا فاتی می‌تواند در تیم ملی اسپانیا بازی کند.

خانواده آنسو فاتی اهل گینه بسیائو هستند و خود آنسو هم در آن کشور به دنیا آمده اما در ۶ سالگی او، خانواده‌اش به کشور اسپانیا مهاجرت کرده‌اند. قانون در اسپانیا به این نحو است که با حضور ۱۰ ساله در این کشور می‌توان شهروند اسپانیا شد و اگر حرفه شما فوتبال باشد می‌توانید با استفاده از این قانون برای تیم ملی اسپانیا بازی کنید. فدراسیون فوتبال اسپانیا هم در همین زمینه با دولت تعامل و همکاری داشته تا فاتی بتواند برای بارسلونا بازی کند.

گفتنی است آنسو فاتی با گلی که مقابل اوکراین به ثمر رساند به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در اکتبر ۲۰۱۹ برای تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا بازی کرد و اندکی بعد هم اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را با بارسلونا امضا کرد.

1101