مهاجم 17 ساله بارسلونا تاریخ سازی کرد؛ رکوردشکنی فاتی در لاروخا

مهاجم 17 ساله بارسلونا تاریخ سازی کرد؛ رکوردشکنی فاتی در لاروخا

خبرگزاری فوتبالی - آنسو فاتی مقابل اوکراین تاریخ سازی کرد و به جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. مهاجم بارسلونا گل سوم اسپانیا را در حالی به ثمر رساند که فقط 17 سال و 311 روز سن دارد.

به گزارش فوتبالی، بازیکن جوان تیم ملی اسپانیا در دومین بازی ملی خود توانست در ورزشگاه دی استفانو عملکرد درخشانی داشته باشد. او علاوه بر گلش توانست از حریف پنالتی بگیرد تا راموس گل اول بازی را به ثمر برساند.

فاتی بدین ترتیب رکوردی را شکست که 95 سال پیش ثبت شده بود. تا پیش از این جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا ارازکین بود که در سال 1925 در سن 18 سالگی برای لاروخا گل زده بود و حالا پس از حدود یک قرن رکورد وی شکسته شد. از سویی مسی با این گل به جوان ترین گلزن در میان تمامی تیم های ملی اروپایی که قهرمان جام جهانی شده اند تبدیل شد و رکورد وین رونی با 17 سال و 317 روز سن را شکست.

آنسو برای اولین بار در ترکیب تیم ملی اسپانیا فیکس شده بود. او پیش از این یک نیمه مقابل آلمان بازی کرده بود. پدرش بوری فاتی در مورد رکوردشکنی پسرش گفت:" در خانه هستیم و از دیدن این بازی در کنار خانواده هیجان زده ایم. دیدن بازی پسرم برای ما مثل یک جشن است. فکر می کنم که باید جشن بگیریم، شهامت داشته باشیم و خوشحال باشیم. نمی توانم تصور کنم که پسرم با نظر انریکه در ترکیب تیم ملی قرار گرفته است..."

4125