سلیمانی: بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران به معنای عقبگرد در داوری است

سلیمانی: بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران به معنای عقبگرد در داوری است

خبرگزاری فوتبالی- داور بازنشسته فوتبال ایران گفت: بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران یعنی عقب‌گرد؛ کاش به صفیری فرصت بدهند تا به فعالیتش ادامه دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، یدالله سلیمانی در مورد خبر احتمال بازگشت فریدون اصفهانیان به ریاست کمیته داوران اظهار داشت: جامعه داوری چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود. آقای اصفهانیان آدم بسیار تک‌رویی است و به قول برخی دوستان خودش سانتر می‌کند، سر می‌زند و هم دروازه‌بان است. 

وی افزود:‌ آقای اصفهانیان داوری مثل علیرضا فغانی را که در جام جهانی قضاوت‌های درخشانی داشت را از فهرست داوران بین‌المللی کنار گذاشت. در زمانی هم که ریاست کمیته داوران را برعهده داشت نه اجازه می‌داد حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوران را چینش کند و نه خودش این کار را می‌کرد بلکه یک داور زنجانی چینش‌های داوری در زمان او را انجام می‌داد. 

سلیمانی تصریح کرد:‌ متأسفانه کمیته داوران در زمان ریاست او به طور جمعی اداره نمی‌شد وظیفه کمیته داوران این است که سیاست‌‌گذاری‌های کلی داوری را تعیین کند و برای ابلاغ آن را به دبیرکل می‌دهد. کمیته داوران نباید میز و صندلی در فدراسیون داشته باشد بلکه باید ناظر بر حسن اجرای مصوبات خود باشد و این دپارتمان داوری است که باید کارها را اجرا کند. در لیگ‌های گذشته که من به عنوان ناظر در فوتبال حضور داشتم گاهی اوقات می‌دیدم اصفهانیان سه مسابقه به عنوان ناظر داوری به میدان می‌رود.

وی گفت:  او یک بار در اصفهان ناظر داوری بود، بعد به تهران آمد تا در مسابقه‌ای دیگر در پایتخت ناظر  باشد و سپس خودش را به شهر جم در بوشهر رساند تا بازی پارس جنوبی و سپاهان را هم نظارت کند؛ مگر قحط الرجال است؟ آن زمان من مسئول برگزاری مسابقه پارس جنوبی و سپاهان بودم. او حتی گاهی در کلاس‌های درجه 3 داوری هم به عنوان ممتحن حاضر می‌شد تا پولش را بگیرد. 

این پیشکسوت داوری با انتقاد از یکی دیگر از رؤسای کمیته داوران گفت: هدایت ممبینی هم عملکرد خوبی در کمیته داوران نداشت. مثلا وقتی در یک هفته از مسابقه لیگ‌ها معترض می‌شدند او می‌گفت هنوز گزارش ناظر به دست‌مان نرسیده است. انگار قرار بود گزارش نظارت داوری را در جوی آب بیندازند تا به خیابان سئول برسد. اصلاً اینگونه نیست ناظران از طریق تبلت و آنلاین گزارش خود را ارائه می‌کنند. به نظر من اکنون که اسماعیل صفیری که سرپرست کمیته داوران است باید به او اجازه بدهیم تا به فعالیتش ادامه دهد.

این داور پیشکسوت فوتبال گفت: مگر با 6 ماه کار کردن می‌توان در مورد عملکرد صفیری قضاوت کرد؟ او یکی از کمک‌داوران برجسته فوتبال ما در آسیا بود. به زبان انگلیسی مسلط است و می‌تواند به جامعه داوری کمک کند. بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران یعنی عقب‌گرد؛ کاش به صفیری فرصت بدهند تا به فعالیتش ادامه دهد.

6641